donderdag 5 maart 2020

RAIL 2020

In maart is de treinenbeurs Rail in Houten, 


net als de meeste treinenbeurzen gaan we de ene keer wel en de andere keer niet. 


Stephan had wel zin om naar Rail te gaan, de neven bleven deze keer thuis. 


Op de beurs doen we eerst een rondje langs de handel, op zoek naar koopjes. 


Deze keer had ik geen wensen en koopjes heb ik ook niet gezien, 


zodat deze keer de tas leeg bleef. 


Daarna zijn we de banen gaan bekijken, 


er stonden diverse zeer fraaie banen tussen. 


De vereniging van TT rijders laat graag zien dat die schaal mooi tussen H0 en N in zit! 


De Fremo vereniging rijdt volgens dienstregeling, waardoor er weinig bewegende treinen te zien zijn. 


Een andere vereniging heeft zelfs de hendels in een seinhuis nagebootst, 


de bestuurder van de trein moet ook de wissels in de goede stand zetten, 


volgens eeuwenoude voorschriften. 


Er zijn dan nog diverse andere banen waar ik een tijd naar heb staan kijken. 


Vooral de Oosterse baan vond ik erg grappig, 


de baan zit vol met details, 


zoals de fakir en het vliegende tapijt. 


We gaan dan voor een gezonde lunch om daarna de laatste banen te bekijken. 


Nadat we de Meccano robot op de foto hebben gezet 


is het tijd om weer naar huis te gaan, 


een geslaagd bezoek aan Rail zit er weer op. 


Hachelijk?

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Het mooiste aan een baan vind ik de scenery die er op staat. Dat moet passen bij de locs die er rijden.

FRANK103 zei

@Sjoerd:er was veel fraaie scenery te bewonderen, hopelijk is dat te zien op de foto's!

Suske. zei

Op zo'n beurs is er altijd heel wat moois en leuks te zien. Jammer dat er een prijskaartje aan vast hangt.

Renesmurf zei

Je weet maar nooit wat je weer allemaal tegenkomt. Nou ja, wel ongeveer natuurlijk, daarom zoek je het ook op.

FRANK103 zei

@Francky: ja, maar je hoeft natuurlijk niks te kopen, dat mag!

@René: treinen en spoorbanen, daar ga ik voor. Als die er dan niet zijn, maar bijvoorbeeld daarvoor in de plaats is er een verzamelbeurs van bierviltjesverzamelaars, dan zou ik snel weer thuis zijn..

Ad zei

Frank, leuk bericht, met mooie foto's

Kees zei

Hoi Frank, altijd leuk om er te snuffelen, enkele jaren terug ben in er ook wel eens geweest.
Groet Kees.