zaterdag 29 februari 2020

De Flevo-stamtafel


Op diverse plekken worden zogenaamde stamtafels georganiseerd,



die voor Noord-Holland is in De Rijp, die van Flevoland in Almere.



Aangezien Almere maar 40 minuten rijden is en



we de leden van de stamtafel Flevoland toch regelmatig op treinenbeurzen ontmoeten



hadden Stephan en ik besloten eens naar een stamtafelbijeenkomst in Almere te gaan.



De schaal Z plankjeZ waren natuurlijk mee, het was een erg gezellig gebeuren!



Van de Railpromo 1600 werd ik wel wat hebberig, maar of die er gaat komen weet ik nog niet.



Of de bijbehorende wagens ook in de handel komen weet ik niet. 



Hachelijk?

11 opmerkingen:

Sjoerd zei

Hij is natuurlijk wel mooi...

FRANK103 zei

@sjoerd: ik vind de 1600 fraai te zien, heb deze lok ook echt zien rijden, eigenlijk mag hij dan niet ontbreken!

Albert y Mara fotoblog zei

Zo lang er genoeg geld is om je hobby uit te oefenen, zou ik zeggen Frank "Gewoon aanschaffen". Nu met spoorse NS groeten.

FRANK103 zei

@Albert: er komen teveel mooie nieuwe modellen in de winkel om iedere keer de portemonnee te trekken. Recent was dat bijvoorbeeld ook een Roco sik, de Marklin 101 voor het 160 jarig bestaan, en ga zo maar door. Het is keuzestress!

Suske. zei

Hopelijk komt deze in je verzameling terecht. Dat zou een mooie aanwinst zijn.

FRANK103 zei

@Francky: het is zeker een fraaie lok, en ik heb hem in het verleden hier zien rijden!

Ad zei

Bekend probleem Frank. Ben ook vorige week hebberig geweest. Kom daar binnenkort in m'n blog op terug.

Renesmurf zei

Als het maar gezellig is!

Mirjam Kakelbont zei

De eerste foto's spreken me enorm aan: koffie en gevulde koek. Dat komt omdat ik nog niet gegeten heb (-:
Dat locomotiefje van je vorige blog heb je nu als kopfoto. Ik vind 'm leuk!
Die Railpromo 1600 vind ik zelfs mooi...
Lieve groet.

FRANK103 zei

@Ad: ik heb me de laatste tijd ingehouden, naast de Oostenrijker van een paar berichten terug heb ik niks gekocht. Zou ik ziek zijn?

@René: daar gaan we voor, voor de gezelligheid!

@Mirjam: die gevulde koek was best smakelijk, met de juiste hoeveelheid koffie is zoiets heel verantwoord. Dat je die Railpromo 1600 mooi vindt is overigens wel hachelijk, ik kom niet veel vrouwen tegen die een trein een blik waardig gunnen, laat staan dat ze de print op de lok kunnen waarderen. Heb je wel een gezond appeltje bij het ontbijt gegeten? (Appeltaart keur ik ook goed).

Erik01 zei

Ik vond het gezellig dat jullie er waren.
Ook attent dat je op je Z baantje, je aan de instructie voor die avond had gehouden; bierwagens.
Ernst heeft vaker bijzonder Nederlands materieel mee