donderdag 27 februari 2020

De Z-spoor stamtafel


Met enige regelmaat worden er bijeenkomsten georganiseerd voor modelspoorliefhebbers,



bijvoorbeeld voor de schaal Z (1:220) liefhebbers.



Voor schaal Z worden plankjeZ gemaakt,



ik heb ze hier al eens laten zien.



Zelf heb ik ook een dubbelsporig ovaaltje gemaakt,



vorig jaar rond de zomer.



Dit keer was de eerste bijeenkomst waarop ik mijn plankjeZ kon testen,



en eigenlijk deden ze het heel goed!



Een volgende bijeenkomst is in oktober gepland,



zodat de voortgang in de aankleding



van de plankjeZ duidelijk vlotter moet!



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

Het blijft voor mij geen interessante baan. Ik vind de detaillering gewoon niet goed. Het sikje lijkt zo uit plastic gegoten te zijn...

Suske. zei

Altijd leuk om een trein te spotten ook al is het op een modelspoorbaan of hoe noem je zoiets in NL ?

Ad zei

Z is voor mij ook te 'petiterig'. Mijn vingers zijn daar voor te dik, m'n motoriek te zwak en dan zou ik ook nog aan de loupe moeten! Dat is voor mij te confronterend!

FRANK103 zei

@Sjoerd: het is voor mij ook te klein, maar ik heb het nog liggen en bij verkoop levert het ook weinig op. De locomotieven en wagons zijn op schaal, de rest is te groot en grof.
Het sikje is van een kleinserie fabrikant en helemaal van metaal. Maar het schilderwerk op deze schaal is niet geweldig.

@Francky: een modelspoorbaan is goed, zuiver ABN!

@Ad: ik vind het ook erg klein, ik heb het naast mijn H0 modelspoorbaan. Ik ben nu bezig met koolborstels, dat valt al niet mee!

Renesmurf zei

Het is allemaal klein maar fijn, en dat zal ook wel zo blijven ook.

FRANK103 zei

@René: Zeker, pokon op deze treinen smeren helpt vast niet!

Mirjam Kakelbont zei

Bij elke baan kijk ik mijn ogen uit. Meestal heb ik geen flauw benul waar het over gaat, maar dat maakt me niet uit. Oké het kan iets aangekleder maar alles op z'n tijd, hè?
Lieve groet ♥
Dankjewel voor je lieve woorden op mijn blog.

FRANK103 zei

@Mirjam: het gaat over treinen, en in dit blog over hele kleine exemplaren. Zonder pincet en vergrootglas kan je er bijna niets mee.