vrijdag 29 mei 2020

Amsterdam Westhavens


Als ik van de pont af rijd dan begint het, zou er vandaag iets staan?



Ik sla linksaf, een stukje over het fietspad dat langs de inmiddels stilgelegde kolencentrale van Sloterdijk gaat, maar na zo'n 300 meter is er rechtsaf een nieuw fietspad dat recht op de OBA (Overslag Bedrijf Amsterdam) af gaat.



Dan sla ik opnieuw linksaf, dit is het fietspad langs de Amsterdamse Westhavens.



Het fietspad loopt in een hele wijde bocht naar links, dus tuur ik of ik het stukje spoor kan zien waar de locomotieven geparkeerd staan die niet van DB AG zijn.



Ik heb vandaag geluk, er staat een Vectron van Rurtalbahn, een die ik volgens mij niet eerder gezien heb!



Na wat foto's gemaakt te hebben ga ik verder naar kantoor, als de lok er op de terugweg nog staat zal ik weer wat foto's maken, want dan staat de zon er beter op.



Om 16.30 staat niet alleen de Vectron er nog, er staat een tweede lok, van LTE.



Ook die mag op de foto!



 Helaas staat de lok van LTE wat lastig geparkeerd mbt bovenleidingmasten, maar tevreden fiets ik verder naar de pont.



Wat betreft treinen spotten was vandaag weer erg geslaagd.



Hachelijk?

4 opmerkingen:

Sjoerd zei

Zie je wel, gewoon wat vaker op de fiets naar het werk gaan, hebben wij er ook wat aan...

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik ga gemiddeld 2 keer per week op de fiets naar kantoor, de camera is ook iedere keer mee, helaas staat er niet iedere keer iets. Ja, een of meerdere 189-ers van DB AG, maar die zet ik niet meer op de foto.

Suske. zei

Ik heb vandaag tijdens mijn ronde door het centrum om te zien of de coronamaatregelen opgevolgd worden vooral mooie dames gespot, geen trein te zien. Ook geen foto's genomen van die dames. Heikel ?

FRANK103 zei

@Francky: het op de foto zetten van leuke dames in het centrum zou wel eens niet zo gewaardeerd kunnen worden, vooral niet als ze een krachtspersoon als vriend hebben. Uiteraard heb jij zwarte band karate, maar daar kunnen ze wel eens geen boodschap aan hebben. Heel hachelijk! Bij treinen speelt dat niet, de fotograaf wordt hoogstens voor gek aangezien.