dinsdag 28 juli 2020

Naar de slotracewinkel in Witmarsum


Het was maandag uitstekend weer voor een bezoekje aan de slotracewinkel Slotracing2go in Witmarsum,


(Afsluitdijk)

Marc had vrijdag toch besloten zijn daar gekochte Revoslot Ferrari F333 om te ruilen voor een auto van NSR.


(Guus en Igor)

Het bezit van veel verschillende merken slotraceauto's betekent dat je ook veel verschillende onderdelen nodig hebt,


(Igor en Marc)

de diverse merken gebruiken uiteraard verschillende diktes aan assen, en dus aan tandwielen etc..



De winkel was maandag gesloten maar werd speciaal voor ons geopend, de koffie stond zelfs al klaar.


(NSR Mosler met rubber achterbanden)

De eigenaren Guus en Jacqueline hadden alle tijd voor ons.



Mijn zoon Wesley had afgelopen week zijn ongenoegen over de aankoop van de Thunderslot Lola T70 uitgebreid geuit, en had gevraagd waarom ik niet een mooie hoekige Lamborghini heb gekocht.


(Sideways Lamborghini Huracan GT3)

Dus heb ik in de winkel eerst de aanwezige Lamborghini's bekeken.



Van Guus mocht ik een Lamborghini Huracan van Sideways uitproberen op het aanwezige Polistil circuit, waarbij Polistil baanstukken zo hard (stevig) zijn als Fleischmann baanstukken en net zo ruw (grip) als Ninco.



Als ik in de eerste scherpe bocht de kap en spoiler van mijn bolide verlies staat een Lamborghini (Italiaanse tractorfabriek) direct wat lager op mijn boodschappenlijstje.



We mogen daarna met een NSR Formule 1 auto rijden,



een geweldige snelle auto met speciale kleefbanden.



Een rondje 9,0 seconden moet mogelijk zijn met deze auto,



ik ben al zeer tevreden als ik tot een rondje 9,8 kom.



Ongemerkt is het al ruim na 17.00 geworden, we rekenen de aankopen af in het winkeltje


(Porsche 914, Gulf kleuren zijn erg populair)

en gaan daarna terug naar huis, een zeer nuttige en gezellige middag is weer voorbij.


(Sideways Lamborghini Huracan GT3)

Guus en Jacqueline, bedankt voor de gastvrijheid en we komen graag nog een keer!

13 opmerkingen:

MarcStouten zei

Was een leuke spontane middag! Niets moest en alles mocht. Helaas geen Mcdonalds voor F103

FRANK103 zei

@Marc: ik noem de middag dan ook nuttig en gezellig, maar niet culinair verantwoord. Dan hadden we een tussenstop bij de Mc moeten maken voor een Happy Meal. Gemiste kans!

MarcStouten zei

Ik had toch koekjes en Igor drop mee genomen?

FRANK103 zei

@Marc: ja, dat was ook heel doordacht, anders was er sprake geweest van een culinair onverantwoorde expeditie, heel hachelijk. Maar een juiste hoeveelheid koek en drop heeft zoiets voorkomen, gelukkig!

Als verzachtende omstandigheid moet misschien wel vermeld worden dat we ook niet in de buurt van een Mc zijn geweest. Bouwen ze een (Afsluit) dijk van 30 kilometer, vergeten ze de Mc. Of Burger King. De knoeiers.

Sjoerd zei

Wat moet ik na deze discussie nog hieraan toevoegen...

FRANK103 zei

@Sjoerd: je mist de culinair verantwoorde foto's van een gezellige en gezonde maaltijd bij de McDonalds?
Of de foto van het gezicht van Marc als hij het AZ stadion ziet? Iets waar hij als PSV-er erg blij van wordt, eindelijk eens een echte voetbalclub?
;-)

Suske. zei

De winkel werd speciaal voor jullie geopend ? Geen idee dat jullie zo berucht zijn in dat wereldje. Heikel !!!

FRANK103 zei

@Francky: ja, maar dat was voor Marc en Igor, die komen regelmatig in Witmarsum. Mij kennen ze niet, ik had voor een dichte deur gestaan. Dan had ik wel weer tijd gehad voor een bezoek aan de McDonalds, zo heeft ieder voordeel zijn nadeel. Of zoiets.

Kees zei

Dit moet een mooie dag geweest zijn daar in de winkel met alle aandacht voor jullie.
Groet kees.

FRANK103 zei

@Kees: het was zeer geslaagd, ze hebben er een uitdagend circuit liggen en het was ook erg leuk met wat verschillende auto's te kunnen rijden!

MarcStouten zei

Jamme dat je AZ er weer bij haalt

MarcStouten zei

🤣😂😂🤣🤣🤣

FRANK103 zei

@Marc: deed ik dat? ;-)