maandag 27 juli 2020

Over kelders en banden


Vrijdag was de 2e post-corona race in de kelder van Marc waar ik naar toe ben geweest.


Ter voorbereiding heb ik mijn auto's schoongemaakt, gesmeerd met WD40 en lood geplakt op plaatsen waar dat misschien nodig is. 


Eenmaal bij Marc staan koffie en koek al te wachten, 


en uiteraard worden de kruizen van alle aanwezigen ook nauwkeurig gesnoven, 


een tweede coronagolf staat immers voor de deur! 


Na een uurtje testrijden met de diverse auto's is het tijd voor een race. 


Ik vind de Thunderslot te wiebelig 


en de Slot-It GT40 geeft ook nog geen goed gevoel, 


ik pak dus mijn NSR Porsche 917 er maar weer bij.


We doen voor de verandering een 4 minuten met inzetten race, dat vraagt veel van de 2 marshalls, 


vooral als op sommige momenten er meerdere auto's uit de baan schieten. 


Ik vind mijn Waterloo als Annemarie in de kelder afdaalt met een schaal bitterballen.


De concentratie is weg en het kost me veel moeite de auto in de baan te houden.


Als de bitterballen niet veel later op zijn lukt het weer om snelle rondes te rijden, een toppositie in het eindklassement kan ik dan echter al op de gevulde buik schrijven.


Hoogtepunt van de race was een mooie snelste ronde van René, die het rijden van snelle rondes niet zo belangrijk vindt als de andere aanwezigen, 


maar die om van ons gezeur af te zijn eindelijk een snelle ronde laat registreren.



Na een discussie over banden, ik heb de aanwezigen niet weten te overtuigen van het gebruik van volmetalen wielen,


is een enerverende avond weer ten einde. 


Na de zomervakantie gaan we weer!


Hachelijk?   

11 opmerkingen:

Sjoerd zei

Een mooie afsluiting toch... Heb je mooi de tijd om de nieuwe aanwinsten te tunen.

FRANK103 zei

@Sjoerd: voor het tunen moet ik veelnrondjes rijden op het circuit van Marc, dat gaat nu helaas niet. Teveel lood maakt de auto te zwaar maar gaat deze niet uit de baan, te weinig lood maakt de auto snel maar gaat hij sneller de baan uit.

Igor Kramer zei

toch he?
Een trein race...
een 3 of 4 sporen baan leggen en met treinen racen lijkt mij heel leuk.

FRANK103 zei

@Igor: door hun gewicht en hoge zwaartepunt valt er niet echt met treinen te racen. Er kan wel een snellere motor gemonteerd worden, andere tandwielen en grotere wielen, maar dan houdt het wel op.

Suske. zei

Ik wist niet dat je door aan iemands kruis te snuiven corona kon ontdekken. Even mijn buurvrouw met het harige poesje spreken.

FRANK103 zei

@Francky: proberen kan altijd!

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Altijd leuk om zo effe bij elkaar te komen voor een race partij en lekker te ouwehoeren over alles en nog wat.
Grappig dat de controlepost met de bekende snuiverijen ook weer aanwezig was.
Mooi ook om je nieuwe aankoop van de Rail force one ertussen te zien. Gaaf hoor!!

Groeten, Marco

Ad zei

Slotracen in corona-tijd; wel snuiven, maar geen mondkapjes? Waarschijnlijk bevat het eten in de pitch een hoop antistoffen om groepsimmuniteit op te bouwen. Of hebben jullie ter voorbereiding een slotrace-outbreak-team?

MarcStouten zei

Treinenrace met aantal kolenwagons als handicap! Count me in!

FRANK103 zei

@Marco: de gezelligheid, daar doen we het voor! En natuurlijk ook het knutselen aan de auto's. Dat kruisgesnuffel hoort er bij, in de harde strijd tegen corona!

@Ad: we lopen een risico in de kelder, niemand weet zeker of hij het coronavirus onder de leden heeft. Tot op heden blijven mederacers die twijfelen thuis, om de anderen niet te besmetten. 1,5 meter lukt in de kelder niet.

FRANK103 zei

@Marc: ik zal er over nadenken, maar ik zou er niet op wachten!