woensdag 5 augustus 2020

Hoenderdaell deel 1


Door de coronacrisis die begon op 16 maart 2020 zijn veel bedrijven in de problemen gekomen, 


de kosten lopen door maar de omzet is (grotendeels) weg. 


Een verzoek om financiële steun van dierentuin Hoenderdaell in Anna Paulowna sprak ons wel aan, 


Hoenderdaell is begonnen als grote kinderboerderij, 


waarna de eigenaar veel (wilde) circusdieren en andere afgedankte dieren is gaan opvangen. 


Denk vooral aan grote katten (Stichting Leeuw) en beren. 


Een deel van de grote katten gaat na een heropvoeding, o.a. met een jaagtraining, 


naar een reservaat in Afrika. 


We hebben een (deel van) een tijger, Afrodite,  geadopteerd. 


Daarvoor heb ik een jaarkaart voor Hoenderdaell ontvangen. 


Zo ben ik maandag, ondanks de dreigende lucht (wolkbreuk in Julianadorp bij Den Helder) naar Hoenderdaell geweest. 


Het teveel aan foto's laat ik uiteraard op dit weblog zien. 


De foto's zijn voor de liefhebber groter te klikken. 


Hachelijk?

6 opmerkingen:

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Hebben ze ondertussen toch flink wat dieren.
Ontzettend grappig die ringstaartmaki's, die zijn zo leuk. Mooi met dat jong. Je laatste foto van die vogel is ook erg tof.
Maar ik mis wel het menu van de dag...haha...!!

Groeten, Marco

Sjoerd zei

ja zeg, geen katachtige gezien op de foto's... die overigens wel mooi zijn.

Suske. zei

Een deel van een tijger kan je het best in de diepvriezer bewaren ander kan het echt penibel worden.

FRANK103 zei

@Marco: ik heb 4 berichten voorbereid, er komen er nog 3. Maar zonder maaltijd, die wilde niet op de foto...

@Sjoerd: die komen nog, dit is deel 1.

@Francky: we dachten hier aan de bbq met een smaakvolle saus. Tijgersaté.

Ad zei

Frank, wilde de ringstaart maki wel op de blog worden genoemd, en nog hachelijker in volle glorie afgebeeld?😄

FRANK103 zei

@Ad: nee, dat wilde hij niet. Ik verwacht binnenkort een brief van zijn advocaat. Dat gaat me weer een boel apenootjes kosten, of is dat apenkool?