donderdag 13 augustus 2020

Tweede tuintafelbaan


Als ontbijt, lunch, avondeten en als tussendoortje eet ik vooral ijsklontjes. 

SBB Ae 3/6

Uiteraard spoel ik die weg met water of een enkele keer een suikerhoudend drankje als cola. 

DB 194 Duitse krokodil

Ik heb zelfs een keer iced cappuccino gedronken. 

OBB 1020

s Ochtends een rondje wandelen, 

de middag zit ik in de tuin, te smelten. 

Dan vraag ik me af waarom we niet naar IJsland op vakantie zijn gegaan. 

OBB 1016 Taurus

En hoe je moet thuiswerken met deze temperaturen. 

OBB 1043 (Zweedse lok)

Om de middag nuttig te besteden heb ik opnieuw een spoorbaantje uitgelegd op de tuintafel. 

DB 101, opvolger van de 103

Ik heb meerdere locomotieven van zolder gehaald om een rondje te rijden, de nadruk lag op Oostenrijkse locomotieven. 

De rijtuigen zal de kenner vast ook herkennen als Oostenrijkse Eurofima-rijtuigen, die overigens ook in Nederland te zien zijn geweest. 

Aangezien de locomotieven toch erg warm worden heb ik ze maar een paar rondjes laten rijden. 

DB 103

Genoeg om vast te stellen dat de 103 een verrotte 60760 decoder heeft, die ga ik binnenkort vervangen voor iets beters. 

OBB 1020, 1141, 1043 en 1016

En de Oostenrijkse 1141 en de Deense 1126 hebben een ESU M4 decoder, waarbij M4 eigenlijk MFX is. 

DB 086

Beiden melden zich niet aan bij de Mobile Station 2 en beiden rijden redelijk beroerd. 

DSB 1100

Vooral de Deense Nohab gaat binnenkort naar Laurent mee om opnieuw geprogrammeerd te worden. 

Hachelijk?

6 opmerkingen:

Sjoerd zei

Er is niets mis achter de tuintafel, alles bij de hand toch... Alleen jammer dat ze buiten geen airco hebben.

FRANK103 zei

@Sjoerd: onder de parasol was het net vol te houden. Maar ik heb wel gegoogled op het laten installeren van een airco.

Suske. zei

Ik heb geen inspiratie om hier een deftige reactie te schrijven. Het zal aan de hitte van de afgelopen dagen liggen. Penibel ?

FRANK103 zei

@Francky: dit blog is gewoon zo saai, dodelijk voor de creativiteit.

Kees zei

Een hele mooie serie weer geworden Frank. Doe voorzichtig met deze warmte.
groet Kees.

FRANK103 zei

@Kees: bedankt! Ik vrees dat ik al teveel in de zon gezeten heb, en met een steeds dunner wordende haardos is dat heel hachelijk!