maandag 10 augustus 2020

De tuintafelbaan


Het is ook altijd meteen zo overdreven, ruim 33 graden waar 25 graden ook genoeg is. 

Van mij hoeft die hitte niet, ik weet direct weer waarom 

ik niet naar Spanje of Griekenland op vakantie wil. 

Het is maar een week erg warm, 

misschien niet lang genoeg om een airco te kopen of een zwembad. 

Al lijkt een zwembad in de tuin me niet vervelend. 

Ik heb een spoorbaan op de tuintafel gelegd, 

volgens model 'Laurent', die een voortrekker genoemd mag worden van het tuintafelrijden. 

De 1631 had bij neef Erik kogellagers gekregen, deze lok kan nu echt heel langzaam rijden, zonder horten en stoten. 

Daar kunnen diverse andere locomotieven nog een voorbeeld aan nemen! 

De 1615 (DB Schenker) en meerdere 103-en mogen mee naar beneden om rondjes te rijden in de tuin.

Zoals gebruikelijk heb ik teveel foto's gemaakt en plaats ik er meer dan jullie boeiend vinden. 

Om 14.45 is alles weer opgeruimd want Max Verstappen mag het op Silverstone opnemen tegen Mercedes. 

En de Moto GP, die al om 14.00 werd verreden, 

kan ik vanavond terugkijken. 

Hachelijk? 

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Die Max laat menig treintje achter zich...

FRANK103 zei

@Sjoerd: van de locomotieven in dit bericht is er geen die 330 rijdt, de 103 en 120 hebben een top van 200, de re 460 heeft een top vsn 230, de rest haalt de 200 niet.

Anoniem zei

Je mag wel eens onkruid gaan wieden ;-)
Harry

Suske. zei

Ik verlang ook naar fissere temperaturen. Hopelijk zijn je treinen hittebestendig. Heikel ?

FRANK103 zei

@Harry: het is een natuurlijke tuin, met doordacht gekweekte gewassen die voor een ontspannen groenbeleving moeten zorgen. Over 3 weken gaat de hovenier er een saaie designtuin van maken, van mooie keramische tegels. Dan is het gedaan met het groen!

@Suske: een rijdende trein wordt warm, zowel de motor als de decoder. Ik laat ze dus maar een paar rondjes rijden, ik heb niets aan een overvehitte locomotief.

Ad zei

'Tuintafelrijden volgens model Laurent'; briljant idee in deze verhitte dagen! Leuk om weer eens een aantal van je locs langs te zien komen. Ik ben benieuwd naar de 1631 met kogellagers. Ga je dat nog een keer aan ons verder uitleggen? Lijkt me interessant.

FRANK103 zei

@Ad: zeker! Misschien zelfs met een filmpje.