zondag 11 oktober 2020

Naar de kelder


Volgend weekend gaan de Souterrain cup rijden, 

dus moest er vrijdagavond geoefend worden. 

Nu de coronamaatregelen weer aangescherpt zijn waren er nog maar 3 bezoekers welkom, 

wat jammer was voor de liefhebbers die te laat gereageerd hadden op de uitnodiging van Marc. 

Er was nu per rijder veel meer koek en zopie, en meer rijtijd, we konden hierdoor ook meer races rijden. 

Igor in zijn rol als wedstrijdleider had besloten tot een 'eruit is eruit' over 20 ronden, 

waarbij de race eindigt als er nog maar 1 auto in het slot staat, 

de snelste ronde moet ook tijdens het racen gehaald worden. 

Het herstarten als iemand in de eerste ronde eruit vliegt leidde zo nu en dan tot veel herstarts, 

maar we komen voor de gezelligheid dus niemand die zich er echt druk om kon maken. 

Leuke race was die met de Abarth's van Marc M, die heeft ze van verlichting voorzien, zodat we bij die race het licht in de kelder uit konden doen. 

Naarmate de avond vordert en iedereen steeds beter de baan weer in de vingers heeft 

en de baan ook steeds schoner wordt, 

gaan de rondetijden steeds makkelijker onder de 9 seconden. 

Een race met Ninco Ferrari F50 is dan afkicken, 

rondjes onder de 10 seconden zijn nauwelijks mogelijk. 

Zoals gebruikelijk vormt de komst van Annemarie met de bitterballen 

het culinaire hoogtepunt van de avond. 

Ik kan hier vast eerlijk toegeven 

dat mijn sportieve prestaties daarna enigszins inzakken. 

Op het scorebord is de dalende lijn in mijn rijden goed te zien, 

waar Igor juist steeds sneller over de baan vliegt. 

Rond 23.30 houdt Marc M. het voor gezien, 

waarbij opvalt dat de verlichting van de Abarths het dan nog steeds doet! 

Met nu nog 3 man aan de baan begint een jacht op het baanrecord, met mijn Sideways Lamborghini Huracan en mijn NSR Porsche 917K kom ik tot 8,649, mijn persoonlijk record 8,543 haal ik niet. 

Later dan normaal stappen we in de auto om naar huis te gaan, een gezellige raceavond is weer voorbij. 

Hachelijk?

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Hachelijk niet, wel een leuke avond toch...

FRANK103 zei

@Sjoerd: het was heel gezellig, en eigenlijk ook sneller laat dan we in de gaten hadden.

Suske. zei

Een kruissnuiver die er voor zorgt dat de corona maatregelen nageleefd worden. Heikel. De bitterballen zien er allesbehalve penibel uit.

FRANK103 zei

@Francky: het kruissnuiven is een delicaat gebeuren, waarbij bitterballen een rol zouden kunnen spelen. Heikel?

mirjam kakelbont zei

Jullie hebben het toch niet naar je zin gehad? (-:
Ik miste die kruizensnuiver al! Zo'n stuk appeltaart en wat bitterballen zou ik niet aan mij voorbij laten gaan. Echt hachelijk om zo veel lekkers te delen met weinigen!

Renesmurf zei

Weer fijn met elkaar gespeeld!

MarcStouten zei

Binnenkort weer 🤣🤣🤣🤣

Ad zei

Ik zie het wel weer; een gedegen voorbereiding van de souterraincup en ook dit keer is minder weer meer! Nog ff en we gaan straks met weemoed terugkijken op de coronaire (da's pas hachelijk! En dan heb ik het nog maar niet over Ollie, de wandelende coronateststraat. Nou ja, alles voor een top gezondheid van de slotracecoureurs zullen we maar denken!

FRANK103 zei

@Mirjam: de kruisruiker is er iedere keer weer. Het lukt niet altijd een mooie foto te maken, het is een erg eigenwijze hond. De bitterballen zijn het hoogtepunt van de raceavond, met 4 racers is dat meer een hoogtepunt dan met 8 racers. Of ik moet erg snel zijn...

@René: het klinkt iets dubieus als je dat zo verwoord.

@Marc: staat op de agenda!

@Ad: de souterrain cup is voorlopig afgelast, de RIVM voorschriften maken zoiets ongewenst. Het gaat hierbij ook om onze gezondheid, we stellen de race liever uit dan dat we het risico lopen dat we elkaar onbedoeld besmetten. Dat stelt ons wel in de gelegenheid om nog een aantal keer te oefenen in de kelder!