zondag 15 november 2020

Filmauto's


 Als ik geheel per ongeluk bij een speelgoedwinkel binnen loop 

valt mijn oog op het rek met Hotwheels. 

En dan wel op een Batman auto. 

De auto heeft de verkeerde kleur, maar mag toch mee 

als ik ook de auto van Cruella De Vil uit de 101 Dalmatiërs zie staan. 

Het zijn ook geen dure modellen, ze zijn een stuk goedkoper dan echte schaalmodellen voor de modelspoorbaan. 

Hier in de buurt is een winkeltje die filmauto's van het merk Greenlight verkoopt, daar had ik de auto uit de film Smokey and the Bandit zien hangen. 

Die zwarte Pontiac Trans Am is echt jeugdsentiment, ik heb ooit meegereden in een witte Pontiac Firebird, dat is in hoofdlijnen dezelfde auto als de Trans Am. 

De film scoort op IMDB een ruime 7, toch is de familie niet geïnteresseerd om deze te bekijken. De cultuurbarbaren! 

Als ik dan ook een zwarte Batman auto zie hangen is mijn dag goed. 

De spoorbaan gaat er steeds realistischer uit zien door deze aankopen, 

dat lijkt me duidelijk! 

Hachelijk?

6 opmerkingen:

Suske. zei

Mooie automobiels. Vooral die van Batman.
Heb je nu al die auto's of moet je ze nog kopen ?

FRANK103 zei

@Francky: ze staan op de spoortafel, voor rond 3 euro per stuk gaan ze direct mee. De Greenlight Pontiac Trans Am, daar heb ik wel een halfjaar over getwijfeld. Welke filmauto 's zijn zo bekend dat je ze direct herkent? Ik weet er nu nog maar een paar, het busje van mr. T van The A team en de General Lee van de Dukes of Hazard.

mirjam kakelbont zei

Ik ben nog nooit per ongeluk een speelgoedwinkel ingelopen. Wel fietswinkels. Mijn voeten gaan uit zichzelf naar binnen, ik heb ze niet in de hand (-:
De Batmanauto is cool!
Mijn hond heette Smokey dus nu heb ik een zwak voor de zwarte auto...
Je laat alle auto's gewoon in de file staan. De trein rijdt er als een razende voorbij.
Oh...eh...Frank. Hier bij mij in de buurt zijn nul komma nul treinen...
Lieve groet.

FRANK103 zei

@Mirjam: ik was niet alleen en we wilden even kijken of er een leuke film (blu ray) lag. Dan overkomt je zoiets wel eens. Een fietsenwinkel vind ik ook leuk om even te kijken, maar die zijn meestal niet in een winkelcentrum te vinden.

Geen treinen bij jou in de buurt? Dat is afzien!

Ad zei

Gaat de zolderspoorbaan omgedoopt worden in Hollywoodmovierail?

FRANK103 zei

@Ad: nee, het blijft de Valkensteenbaan, naar het kasteel Burg Falkenstein. Maar voor een bijna realistisch straatbeeld vond ik wat filmauto's wel grappig. Naast ruim 15 eenden (2cv).