woensdag 30 december 2020

Coronawandelen


Sinds 15 maart 2020 heb ik voor mijn doen ongekend veel gewandeld. 

In januari (31,6) en februari (6,5) viel de afstand mee, in de eerste helft van maart wandel ik 18,6 kilometer, maar dan gaat het los! Tweede helft van maart 88,8 kilometer en vervolgens april 101,3, mei 91,3, juni 81,5, juli 66,5, augustus 64,2, september 95,1 en oktober 62,8 kilometer. 

Dan neemt collega Walter contact met me op om maandag en dinsdag tijdens de lunchpauze te gaan wandelen. 

Dat is direct zichtbaar aan de afgelegde afstanden in november 123,1 en december 146,7. 

Met mijn zus heb ik regelmatig op maandagavond en woensdagmorgen gewandeld, met Lisanne en Elise in het weekend en dan de Kruisberg 4. Met collega's Petra (4 wandelingen, 47 kilometer) en Walter (14 wandelingen, 107 kilometer) heb ik ook een behoorlijke afstand afgelegd. 

De totaal gewandelde afstand is dan 978 kilometer, helaas heb ik net de 1.000 niet gehaald. 

Hoeveel ik in 2021 ga wandelen, daar kan ik nu nog niks zinnigs over zeggen. 

Maar ik heb wel nieuwe wandelschoenen besteld. 

Hachelijk? 

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dat heb je mooi gedaan, daar kom ik niet aan, alhoewel ik dit jaar ook wel wat gewandeld heb. als ik moet schatten zit ik ongeveer op 600 km.

FRANK103 zei

@Sjoerd: dit zijn alle wandelingen waarbij ik Runkeeper, een app, heb aangezet. Bij gewone lunchwandelingen op kantoor zet ik de app niet aan, per saldo heb ik dus veel meer gewandeld.

Suske. zei

Ondanks dat virus heb je veel bewogen of beweegd. Ik ken de verleden tijd van bewegen niet meer. Heikel ?

FRANK103 zei

@Francky: ik heb veel bewogen, dat wil zeggen, gewandeld!

MarcStouten zei

Lekker hoor. Nederland is een mooi land om te fietsen en te bewandelen. Je moet wel weten waar! Met een hond ga je ruimschoots over de 1000 Frank!

Renesmurf zei

Als mijn schoenen lek raken, dat voel ik vanzelf wel als ik natte voeten krijg, ga ik naar de schoenenwinkel en haal ik nieuwe. Nu maar hopen dat het nog een tijdje droog blijft.

FRANK103 zei

@Marc: zeker, dat geloof ik ook! Het is dat ik geen zin heb om 's ochtends en 's avonds laat een hond uit te laten, anders was dat zeker een optie geweest!

@René: ik loop de zolen in mijn schoenen kapot, met dikke blaren als gevolg. Dan koop ik nieuwe schoenen. De buitenkant is dan vaak ook niet meer zo goed.

Mirjam Kakelbont zei

Een welgemeende felicitatie voor je gelopen kilometers! Bijna 1000 stuks, wow.
Vind je het gek dat je aan nieuwe wandelschoenen toe bent?
Met gezelschap wandelen, loop je al snel verder weg.
Wat een mooie bovenste foto. Is dat vlak bij jou in de buurt?
Groetjes!