donderdag 24 december 2020

Kruisberg 15


Bovenaan mijn todo-lijstje met wandelingen stond de Kruisberg 15 kilometer. 

Voor die wandeling weet ik maar 1 mede-wandelaar, de anderen krijg ik niet mee. 

De mede-wandelaar die wel mee zou willen woont niet in de buurt en heeft een drukke agenda, dus heb ik de wandeling alleen gemaakt. 

De wandeling gaat langs de bosrand van Heemskerk naar Beverwijk, langs het Hoogoventerrein (Tata) naar Wijk aan Zee, 

dan via Heliomare (revalidatiecentrum) en de duinen door het bos terug naar Heemskerk. 

Uiteraard gaat het laatste stukje langs restaurant Kruisberg, 

maar in mijn eentje een warme chocolademelk met een smakelijke hotdog naar binnen werken doe ik niet, 

zodat het bij een gezonde lange wandeling blijft. 

Hachelijk?

10 opmerkingen:

Suske. zei

Ik dacht dat die medewandelaar op de tweede foto stond, maar ik zal me vergist hebben. Heikel ?
Fijne feestdagen.

Marco Luijken zei

Dat is een aardige wandeling Frank.
Je foto's zien er mooi uit. Prachtig!!
Die hotdog had je toch echt wel verdiend hoor!!

Fijne kerstdagen!!

Groeten, Marco

Sjoerd zei

Het gezelschap had het ook niet koud zo te zien. Ik wens jullie een paar fijne dagen toe.

Renesmurf zei

Dat is prachtig mooi in de natuur!

FRANK103 zei

@Francky: de Hooglander ging linksaf waar de pijltjes rechtdoor aangaven, hij ging niet mee.

@Marco: die hotdog heb ik met een andere wandeling gehaald!

@Sjoerd: zo’n hooglander bestaat voor 90% uit haar en 10% uit hoorns? Heel hachelijk!

@René: helemaal mee eens!

Ad zei

Dat is een prachtig duingebied. Ik heb er met m'n gezin een aantal keren gekampeerd op Geversduin in Castricum. Mooi strand en prachtig duingebied. Leuke omgeving!

FRANK103 zei

@Ad: een paar van de wandelingen gaan over camping Geversduin. Alle wandelingen zijn in dit duingebied. Ik kan er ook erg van genieten!

Albert y Mara fotoblog zei

Wandelen was op Eerste Kerstdag 2020 super Frank t.a.v. weer. Van jouw foto's genoten. Het duingebied heeft wat! Ook namens Mara Fijne Feestdagen toegewenst. Spoorse groeten Albert

FRANK103 zei

@Albert en Mara: ik heb eerste kerstdag ook een mooie wandeling gemaakt, tussen de buien door. Maar dan hier in de buurt, niet in de duinen. Fijne feestdagen!

Mirjam Kakelbont zei

Hahaha, die ene medewandelaar. En hij bedierf ook nog je uitzicht met z'n dikke kont :-D
De route is heel afwisselend. Was het restaurant niet gesloten? Misschien een log uit pre-lockdown-tijd. Je hebt een gezonde en frisse neus gehaald, Frank!
Jammer dat het je aan gezelschap ontbrak.