zondag 27 december 2020

Over verjaardagen


Ieder jaar ben ik jarig in de periode tussen Sinterklaas en Kerst. 

Dat is eigenlijk al zo lang als ik me kan herinneren. 

Sinterklaas vieren we dit jaar niet en met de kerstcadeaus bemoei ik me dit jaar niet. 

Als ik dan toch de verzameling met een mooie lok wil uitbreiden dan is de logische gelegenheid met mijn verjaardag. 

Zo kreeg ik dus dit jaar bijna geheel onverwacht een mooie Marklin SBB Re 4/4 II in TEE kleuren, die het heel goed doet naast mijn andere TEE locomotieven. 

Toen neef Erik 's avonds toch nog even langs kwam (binnen wilde hij ivm het coronavirus niet) met een mooie bijbehorende Marklin TEE restauratiewagen 

was de verjaardag wat betreft de spoorbaan weer zeer geslaagd. 

Hachelijk?

12 opmerkingen:

Suske. zei

Er valt weinig te beleven door dat corona. Toch nog een van harte ook al is het te laat. Heikel ?

Sjoerd zei

Soms zou je wel eens wat vaker jarig willen zijn, toch... Alleen het ouder worden hoort er niet bij.

FRANK103 zei

@Francky: bedankt! Beter laat dan nooit, en het is niet dat ik op de dag zelf al een blogbericht heb geplaatst.

@Sjoerd: daarvoor is vaderdag bedacht? Ik heb al een lok op het oog voor vaderdag 2021, een class 66 van RRF, al vind ik die nu nog te duur.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Alsnog gefeliciteerd. Ben zelf de 24e jarig. Drukke maand altijd.
Maar je bent goed verwend met dit nieuwe materieel.
Ziet er goed uit.

Groeten, Marco

Ad zei

Ha Frank, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag en de nieuwe aanwinst!

FRANK103 zei

@Marco: jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag! Zeker een drukke maand! De re 4/4 ii is een van mijn favoriete locomotieven, en TEE kleuren blijf ik ook schitterend vinden, een mooie aanwinst dus!

@Ad: bedankt!

Erik zei

Gefeliciteerd neef! Eerdaags verlichting inbouwen😀

FRANK103 zei

@Erik: ik heb maar 1 trein voorzien van verlichting, verder is het een duister gebeuren

Mirjam Kakelbont zei

Van ♥e gefeliciteerd met je verjaardag!
Zo'n restauratiewagen zou ook op groot formaat leverbaar moeten zijn. Zodat je onderweg altijd verse en lekkere versnaperingen bij je hebt.
De gulle gevers hebben toffe cadeaus gegeven.
Mijn man weet nooit iets voor z'n verjaardag. Dan dreig ik dat ik cadeautjes voor mezelf ga kopen. Zelfs dan weet hij niets...
Een gezond nieuw levensjaar toegewenst.

FRANK103 zei

@Mirjam: de modelspoor fabrikanten leveren ieder jaar op tijd voor de feestdagen nieuwe modellen uit. Dat is niet geheel per ongeluk!
Ik vind het een groot gemis dat ik geen koffie kan halen in de intercity van Amsterdam naar Eindhoven of naar Apeldoorn. Tuurlijk is de afstand en de reistijd beperkt, maar met de auto kan je wel even stoppen voor een bakkie. Ik zou de restauratie wagon weer invoeren, als directeur van NS!

Renesmurf zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en met de kerstman, want die heeft bij jou dus gewonnen van Sinterklaas.

FRANK103 zei

@René: dit jaar heeft de kerstman gewonnen, door corona en luilakken in de familie. Volgend jaar hoop ik op een overwinning van de Sint!