maandag 15 februari 2021

Winterse plaatjes


Tegenwoordig heb je altijd een camera bij je, 

(Rand van de woonwijk, richting vaart)

in de vorm van een mobiele telefoon. 

Als er dan leuke plaatjes voorbij komen, 

dan is de drempel laag om er een foto van te maken. 

(Uitzicht vanaf mijn bureau)

Dat doe ik dan ook, 

voor dit weblog. 

De foto's zijn hier uit de wijk, 

(Wandeling bij Koningsbos in Bakkum)

vanaf kantoor en tijdens de woensdagmorgen boswandeling. 

Ik hoop dat jullie ze leuk vinden! 

Hachelijk?

9 opmerkingen:

Ad zei

Winterkou levert mooie plaatjes op.

Sjoerd zei

Het is weer eens een ander stukje Nederland wat ik hier zie.

FRANK103 zei

@Ad: zeker!

@Sjoerd: de polders hier geven hele andere plaatjes dan het Limburgse heuvellandschap. Ik mag de foto's van bijvoorbeeld Limburg of Renesmurfs Groningen ook graag zien, dan zie je dat ook Nederland een mooi land is, als je er oog voor hebt.

Suske. zei

Mooi uitzicht heb je van uit je bureau.
Nu kan je kijken op regenbuien. Heikel ?

FRANK103 zei

@Francky: ik zit eigenlijk alleen op vrijdag op kantoor, de rest van de week is het uitzicht minder.

Mirjam Kakelbont zei

Sneeuw en vorst leveren prachtige plaatjes op.
Het ziet er bij jou een stuk afwisselender uit dan bij mij; qua wandelmogelijkheden. Fietsen is een ander verhaal.
Wat heb jij een mooi uitzicht vanaf je bureau. Dat zal behoorlijk afleiding geven (-: Dat herinnert me aan de tijd dat ik aan de Veerhaven in Rotterdam werkte. Een (nieuwe) onderdirecteur stond geruime tijd van het uitzicht van onze afdeling te genieten en verzuchtte: "wat een geweldig uitzicht."
Waarop ik zei dat wij helaas geen tijd hadden daarvan te genieten (-:
Dat jaar kreeg ik geen opslag. Geen idee of het een met het ander te maken had.

FRANK103 zei

@Mirjam: ik denk dat het bij jou weinig verschilt met bij ons, polderlandschap en duinen. Zowel wat wandelen als wat fietsen betreft. Ik ga komende tijd proberen wat meer te fietsen, dan volgen de plaatjes vanzelf.
Flauw hoor, zo'n onderdirecteur, duidelijk geen humor. Dat is bij ons duidelijk anders! Helemaal omdat onderzoek heeft aangetoond dat mensen die regelmatig kort pauzeren veel productiever zijn dan mensen die 8 uur naar hun scherm staren. Voor dr focus van de ogen is het dan juist goed even naar buiten te kijken.
Prof Scherder van VU Amsterdam heeft daar leuke YouTube filmpjes over geplaatst.

Renesmurf zei

Prachtige plaatjes, fijn om naar te kijken. Lekker binnen warm op een beeldscherm.

FRANK103 zei

@René:tijdens de wandelingen heb ik het doorgaans ook niet koud, door de inspanning en goede kleding