dinsdag 9 maart 2021

Frank-1600


Toen ik in 2005 begon met bloggen waren de namen Frank1 tot en met Frank70 bij blogger al bezet. 

Dan maar een logisch en goed te onthouden hoger nummer, dat werd Frank103. 

En Frank194, Frank221 en Frank1631. 

Ik gebruik vanaf 2005 vrijwel alleen de naam Frank103, maar dat betekent niet dat ik de NS 1631 geen schitterende lok vind. 

Op de foto's is te zien dat ik inmiddels 4 Marklin 1600 heb verzameld en één Roco exemplaar. 

De Roco lok (1858) vormt samen met de Rivarossi dubbeldeksrijtuigen een vaste stam. 

De DB Schenker, Raillogix en de Husa waren alleen te zien voor goederentreinen, de 1631 mag dan de intercity trekken. 

Er zijn nog diverse andere 1600 te koop, van Roco de Railpromo en de Locon, van Marklin de NS Cargo. Maar of die ooit bij de verzameling komen? 

Hachelijk? 

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Voor mij zijn nog steeds de 1200 modellen de enige echte NS locs.

Suske. zei

Je hebt in ieder geval een mooie verzameling Loc's waar je nog lang van kan genieten.

Renesmurf zei

Makkelijk onthouden is wel handig ja, en leuk ook. Ik heb dat nooit zo met nummers.

MarcStouten zei

mooie verzameling en mooie foto's!

Ad zei

Je hebt er heel wat van die 1600/1700/1800-en. Ik zelf de Märklin NS 1702. Ik vind alleen jammer dat die geen sluitlichten heeft. Vooral als ie de dubbeldekkers-stam moet duwen. Ben al op zoek geweest naar een Märklin versie met sluitlichten, maar die is behoorlijk prijzig. En ik vind eigenlijk ook dat ik nu eerst andere modelspoorprioriteten heb.

FRANK103 zei

@Sjoerd: de 1200 is zeker fraai, maar ik vind de 1600 ook erg mooi om te zien.


@Francky: zeker! Ik ben ook van plan daar nog lang van te genieten.

@René: dat onthouden van nummers is een autistisch trekje, maar dat schijnt een modelspoorhobby ook te zijn. Heel hachelijk!

@Marc: bedankt!

@Ad: ik heb in het verleden daarom de Roco 1858 gekocht, misschien wat betreft nummer niet helemaal juist, maar wel een fraaie lok. Ik ga een keer tegen een 1700 met sluitlichten aan lopen, dan gaat de 1858 voor de Berlijntrein.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Dat ziet er mooi uit zo met al die verschillende 1600 lokken.
Super gaaf.
Een mooi overzicht.
Ik heb er toevallig ook 1 in mijn vitrine staan, 1602 van Railion.

Groeten, Marco