donderdag 18 maart 2021

De traxxen


Door de avondklok en het slechte weer (regen en harde wind) moet ik op zoek naar andere vormen van vermaak. 

(Marklin van leasemaatschappij ELL door SBB Cargo gehuurde bouwserie 193 Siemens Vectron)

Die vind ik bijvoorbeeld op zolder, waar de spoortafel staat. 

Na de line-up van vorige week, met de locomotieven van de bouwserie 1600, zijn deze week de Traxxen aan de beurt. 

(Piko NS Internationaal Fyra bouwserie 186 Bombardier Traxx )

Daarvan kunnen er 4 op de baan staan, maar meestal staan de SBB Cargo (Marklin Hobby) 

en de Fyra (Piko) lok in de vitrinekast. 

De Belgische 28 is voorzien van een printje van John Soldeert en heeft nu witte koplampen en rode sluitlichten. 

De NS International lok heb ik zo gekocht en is gewoon uitstekend. 

(186 Fyra, 186 NS Internationaal en 193 Shark)

Als uitbreiding van het locomotievenpark overweeg ik 

de bijna even dure Marklin Hollandpiercer, een metalen full sound Vectron, en de geluidloze plastic Roco 1600 Railpromo. 

Wat zouden jullie doen? 

Hachelijk? 

12 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik heb de kwast ter han genomen en ben gaan tekenen en schilderen...

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik vond dat vroeger ook erg leuk en ontspannend, tegenwoordig kan ik me moeilijk los rukken van de schermpjes (telefoon en ipad). Treinen vind ik leuker dan de schermpjes, maar over treinen lezen op zo'n schermpje is juist de oorzaak.

Suske. zei

Een abonnement op de schriften van de EO kan je tot rust brengen, of tot wanhoop. Heikel ?

FRANK103 zei

@Francky: de EO maakt het briljante tv-programma Rail Away, daar kijk ik graag naar. Maar EO boekjes, nee dat klonkt me te dubieus in de oren....

Albert y Mara fotoblog zei

Als pensionado maken we ons niet meer zo snel druk. Jammer dat we nog steeds in Nederland zijn vanwege Covid-19. We zijn gezond en houden rekening met de corona maatregelen. We zijn op drie kranten digitaal geabonneerd en het lezen op onze beider iPad Pro's gaat geweldig. We komen tijd tekort Frank.
Een hartelijke groet van ons, Albert en Mara

Ad zei

Frank, ik zou gaan voor de Märklin Holland Piercer'. Zo hebben ze ook in het verleden de BLS Vectron 'Die Alpinisten' gemaakt; daar droom ik zelf nog van. Deze loc is ook regelmatig in de haven van Rotterdam te zien. Maar kiezen blijft moeilijk. Zo'n Roco 1600 is ook niet te versmaden... En dus moeten we weer keuzes maken; prioriteiten stellen. Voorlopig ligt bij mij de prioriteit bij de baanbouw. Dat betekent dus een Loclockdown. Het wordt zwaar; dat weet ik nu al. Ik hoop dat ik het vol volhou, moeilijk, moeilijk, moeilijk; ik heb een heel zwaar leven..., echt waar! :) Sterkte Frank!

FRANK103 zei

@Albert en Mara, jammer dat overwinteren in Spanje er deze winter niet in zat, de maatregelen tegen corona zijn in Spanje ook veel strenger dan in Nederland, heb ik gehoord. Dan is het overwinteren in Nederland misschien wel zo fijn.

@Ad: ik vind Roco locomotieven schitterend om te zien, maar als er onderhoud nodig is dan moet je met een schoevendraaier wrikken om eea los te laten schieten, met een grote kans op breuk of beschadiging. Dan heb ik liever Marklin met zn schroeven. Zo'n SBB of Bls lok met de alpen op de zijkant heb ik ook een keer op Sloterdijk gezien, heel fraai! Ik denk dat ik voor de Hollandpiercer ga, bestel ik nu alvast voor vaderdag. Een loclockdown heb ik in het verleden ook gedaan, toen heb ik geïnvesteerd in decoders in plaats van nieuwe locomotieven, om al mijn analoge locomotieven om te bouwen. Ik heb er wel een beeld bij dat je vooral moet investeren in bezetmelding, wisseldecoders etc en dat dat ten koste gaat van een nieuwe lok, en ook dat zoiets zwaar valt. Misschien als tussenoplossing 1 lokje per jaar, daarmee stel je ook dat vreselijke moment uit dat de spoorbaan klaar is?

Ad zei

@Frank, helemaal waar!

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Je hebt een mooie verzameling ondertussen. Super gaaf.
Ik zou nog wel een keer zo'n vectron willen hebben van DB met I Am European. Vind die ook erg mooi.

Groeten, Marco

Renesmurf zei

Ik hoef niet per se iets te doen, lekker ontspannen vind ik leuk genoeg. Beetje tekenen.

Mirjam Kakelbont zei

Ik zou voor de geluidloze plastic Roco 1600 Railpromo gaan, Frank. Of anders een exemplaar dat in de vitrinekast blijft staan, dan maakt-ie ook geen lawaai (-: Die foto's met de reizigers erbij, komen verdraaid echt in de buurt!
Voorjaarsgroet.

FRANK103 zei

@Ad: ja

@Marco: dat is een mooie lok, die is er van Roco, de 78320.

@Rene: meestal doe ik ook niet veel, TV kijken en internetten.

@Mirjam: nee, het wordt de Hollandpiercer, die vind ik toch mooier.