zondag 21 maart 2021

Het Boshuis in Drie


Ik had vrijdag afgesproken met Erik van het 3railforum voor een boswandeling bij het Boshuis in Drie. 

Eigenlijk voor een rondje Naardermeer, 

maar die wandeling zou niet een beetje drassig zijn, 

maar we zouden tot onze knieën door de blubber moeten lopen. 

Wandelen is leuk, maar dat is overdreven! 

Het rondje Boshuis is 8 kilometer, 

met een koek en zopie bij een schaapskooi en natuurlijk bij het Boshuis zelf. 

Dat maakt zo'n wandeling culinair heel verantwoord. 

Omdat Erik mede-modelspoorder is, 

hadden we gespreksonderwerpen teveel 

en waren een hele gezellige wandeling en heen- en terugreis voorbij gevlogen. 

Hachelijk?

11 opmerkingen:

Erik01 zei

Hallo Frank, Leuk over onze zonnige wandeling hier te lezen.
Het was goed om elkaar weer in het echt te spreken.
Ik plan gauw weer iets in.
Groet, Erik

FRANK103 zei

@Erik: het was zeker gezellig, doen we nog een keer!

Sjoerd zei

Acht kilometer over treinen lullen. Dat is een heel eind...

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Een leuke bezigheid om door dit soort natuurgebieden te wandelen. Prachtige foto's ook. Grappig ook je laatste foto van die richtingaanwijzer.
Je banner is ook erg mooi met die uitgekozen foto.

Groeten, Marco

FRANK103 zei

@Sjoerd: het was te kort, we hebben een extra rondje overwogen!

@Marco: ik kan je een rondje bij het Boshuis in Drie zeer aanbevelen!

Suske. zei

Leuke bezigheid die je samen kan doen in dit coronatijdperk. Afstand houden is nu eenmaal de regel. Een culinair verantwoorde vette hap is nooit heikel.

Mirjam Kakelbont zei

Mooie kopfoto! Wat een ruimte...
Door de bagger zeulen, klinkt niet als een ontspannende bezigheid. En dat Naardermeer loopt toch niet weg. Die boterham met kroket ziet er lekker uit, ik krijg spontaan een eetaanval.
Zonnetje in het glas, klinkt ook goed.
Als je toch zo veel gespreksstof hebt, kun je de route net zo goed dubbel lopen (-: Mooie foto's!
Sportieve groet.

FRANK103 zei

@Suske: we hebben afstand gehouden, al was dat lastig. De vitamines uit de kroket waren natuurlijk ook heel gezond!

@Mirjam: de Veluwe is geweldig, toen ik hoorde dat het Naardermeer geen optie was ben ik direct overgeschakeld! Gelukkig was het boshuis ‘to go’ open zodat we ook gezond konden lunchen.
We hadden de wandeling gezien de gespreksstof best 2 keer kunnen lopen, maar ivm andere omstandigheden ging dat niet.

Renesmurf zei

Wandelen moet op goed begaanbare paden, anders wordt het klauteren.

Noortje zei

Via het blog van Rene op jouw blog een kijkje wezen nemen. De Veluwe en het Boschhuis zijn heel bekend voor me. We waren zomers altijd voor weken met de caravan op de Veluwe en lunchen nogal eens in het Boschhuis.

FRANK103 zei

@René: Zeker, en al heb ik goede wandelschoenen, er zijn grenzen!

@Noortje: welkom op dit blog, ik ken het Boshuis ook uit mijn jeugd, toen we daar gingen wandelen. Het is nog steeds een leuk restaurant, en je kunt er ook nog steeds fijn wandelen!