maandag 1 maart 2021

Schaatsen


Inmiddels al weer 2 weken geleden konden we volop op de schaats staan, 

en na een dagje de kat uit de boom gekeken te hebben stond ik dan ook weer wat onwennig op de schaats. 

Er stonden hier in de wijk weinig mensen op de schaats, dat was in het verleden wel anders, dan stond het er zwart van de schaatsers. 

De oorzaak bleek al snel, bevroren sneeuw op het ijs schaatst beroerd. 

Dus gingen we zondagmiddag bij de bibliotheek schaatsen, 

waar het ijs wel iets beter was, maar nog steeds niet zo goed. 

Jullie begrijpen vast dat we ons daarna 

maar op de koek en zopie hebben gestort. 

In een warm zonnetje. 

Hachelijk?

7 opmerkingen:

Renesmurf zei

De tijd gaat snel. Gelukkig kregen we toch nog even winter, maar het was wel heel kort. Ik heb niet geschaatst.

Sjoerd zei

Ik begrijp het... Voordat ik erachter kwam dat ik geen schaatsen meer had was de winter al voorbij hier.

FRANK103 zei

@René: het was twee weken winter, genoeg wat mij betreft. Ik heb liever ijs in een hoorntje!

@Sjoerd: ik kijk eerst of ik andere mensen met zwaardere botten zie schaatsen voor ik zelf het ijs op ga. Maar ik moest best zoeken naar mijn schaatsen, de vorige keer ijs was 2012 of 2013.

Suske. zei

Die kat ziet er niet bepaald uit dat je ze uit de boom gekeken hebt. Indien wel zou ik dat toch wel heikel vinden.

FRANK103 zei

@Francky: ik heb Barney, de kat van mijn broer, nog nooit in een boom gezien, de luilak!

Mirjam Kakelbont zei

Jullie hebben wel sportief op de schaats gestaan! Neem vooral geen voorbeeld aan die luilak van een Barney. Die eindigt als een Michelinmannetje, wat ik je brom (-: Wat kunnen dieren genieten, hè? En ze hoeven niet te bewegen om zich voldaan te voelen.

FRANK103 zei

@Mirjam: ik houd mijn drijfvermogen wel in de gaten, met teveel drijfvermogen kweek je wakken, maar verzuip je niet. Heel hachelijk! Katten zijn van nature lui, im ken geen actieve katten. Ik weet zeker dat ik reincarneer als kat!