zondag 11 april 2021

De class 66


De class 66 stond al jarenlang op mijn lijstje, 


maar over de class 66 van Mehano was op internet te lezen dat de kap krom trekt en de class 66 van ESU vond ik afschuwelijk duur. 


Ik was dus best blij dat Marklin in 2019 de class 66 aankondigde, dat enthousiasme was weg toen ik de adviesprijs zag, 


die was ongeveer hetzelfde als de prijs van de ESU. 


Er zou dus geen class 66 op de spoortafel komen! 


In een ver verleden, in 2016, 


heb ik de class 66 van RRF (Rotterdam Rail Feeding) echt zien staan, 


de mooie print van deze lok maakt wel dat als ik een class 66 zou kopen, 


het deze moest zijn! 


Door een meevaller kon ik zaterdagmorgen toch meneer Harlaar bellen 


dat ik in een tijdslot langs wilde komen om een class 66 te halen. 


En zo stond zaterdagavond een nieuwe class 66 op de spoorzolder te brullen. 


Hoewel ik het nog steeds een hele dure lok vind, is het wel een hele gave lok! 


Hachelijk?

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dat is inderdaad een duur tussendoortje, alhoewel, toen ik net naar buiten was dacht ik ook even dat het kerst was. De sneeuw viel met grote vlokken uit de lucht hier.

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik vind het wel passen bij pasen, een mooie paaseigele diesel locomotief. En met de kerstgedachte (teveel eten en cadeaus) komt het hier ookghet hele jaar wel goed!

Mirjam Kakelbont zei

De class 66 van RRF vind ik een stoere loc!
Hobby mag geld kosten, daar is het een hobby voor. En je zult het kunnen missen, anders doe je het niet.
Zeker een diesel? Het duurt een minuutje voordat ie is warm gedraaid (-:

FRANK103 zei

@Mirjam: wij zitten helemaal op 1 lijn! Hobby’s mogen zeker wat kosten, en uiteraard laat onze bankrekening deze uitgave probleemloos toe, anders had ik het niet gedaan. Het gaat immers om een stukje duur speelgoed dat op zolder vooral stof staat te verzamelen, echt nuttig is het niet te noemen. Ik ben wel ontroerd door het feit dat je niet alleen het filmpje hebt aangezet, dan ook nog het geluid hebt aangezet, maar ook nog hebt opgelet! Snif. Ja, zo’n enthousiasme, dat ben ik niet gewend! Het is inderdaad een diesel, gebouwd door de Canadese fabriek Electro-motive, de lok is ontwikkelt om in Engeland te rijden, vandaar zijn vreemde uiterlijk. De dieselmotor moet eerst gestart worden, daarom de waarschuwingssignalen, daarna drijft de motor een generator aan die stroom opwekt voor de elektromotoren in de draaistellen. Daarna kan de lok pas rijden. Misschien was deze uitleg toch teveel?

Suske. zei

Alles kost nu eenmaal geld. En geld doe je niet mee naar hierboven zei mijn moeder vroeger altijd. Gelijk heeft ze, natuurlijk. Geniet maar van je hobby.

Renesmurf zei

Ja, als het je te duur is moet je het niet doen, maar dat was dus niet zo.

FRANK103 zei

@Suske: bedankt. En ja kan inderdaad je geld niet meenemen in je laatste jas.

@René: het was niet te duur, maar wel duur. Ik denk dat ik niet vaak zulke dure locomotieven koop.

Ad zei

Ha Frank, gefeliciteerd met deze wonderschone loc! (Hoef ik geen demo-video meer te maken voor op mijn blog)😄👍👍👍

FRANK103 zei

@Ad: bedankt! En een filmpje maken mag natuurlijk altijd!