zondag 7 november 2021

De uitbreiding


Ik vind dat op een zichzelf respecterende Nederlandse spoorbaan, zoals de Valkensteenbaan hier op zolder, een Re 6/6 niet mag ontbreken! 

De regelmatige bezoeker van dit blog heeft zo'n machientje hier nog niet voorbij zien komen, deze locomotief was niet op de zolderbaan te vinden. 

De vele slapeloze nachten waren voorbij toen Erik, die hier trouwens nog steeds niet genoemd wil worden en die niet verward moet worden met neef Erik, er een voor me had gespot op marktplaats. 

En zo kwam er vrijdag een mooie rode HAG Re 6/6/ mee naar huis. De lok is nog analoog en moet nog omgebouwd worden naar digitaal, foto's waarin deze fraaie aanwinst de intercity naar Maastricht trekt kan ik nog niet maken. 

Hachelijk? 

10 opmerkingen:

Sjoerd zei

ik kan me deze niet echt voor de geest halen, ik weet eigenlijk alleen nog de 1200 voor de intercity Maastricht-Zandvoort. Daarna heb ik het openbaar vervoer links laten liggen.

Suske. zei

Succes met die nieuwe aanwinst.

FRANK103 zei

@Sjoerd: dat je deze lok niet helder op het netvlies hebt is niet vreemd, het is een Zwitserse lok die vooral voor bergtrajecten is ontwikkeld, slechts 3 re6/6 hebben een gelede kap, de hoofdserie heeft 1 hele kap. In Nederland is deze lok nooit geweest, wat ook technisch niet kan door het verschil in spanning op de bovenleiding.

@Francky: bedankt, dat gaat zeker lukken!

Erik01 zei

Hij is mooi, het ombouwen zal vast lukken.
Heel veel plezier met deze rode.

Ad zei

Dit is weer zo'n Zwitserse schoonheid waarvan je wakker kunt liggen. Gefeliciteerd met de aankoop!

FRANK103 zei

@Erik: dat gaat zeker lukken!

@Ad: bedankt, ja, ik vind het ook een heel doordachte aankoop. Er zijn hier lieden in huis die daar anders over denken, maar die hebben het fout. Denk ik.

MarcStouten zei

Ik zou voor het geld een paar nsr auto's kopen🤣🤣🤣.

FRANK103 zei

@Marc: Ik heb geen kelder met bijbehorend circuit, bij mij staan die auto's maar in een kast te verstoffen.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Wat een gaaf nieuw materieel heb je gescoord. Ziet er fantastisch uit. Erg mooi en veel plezier ermee.

Groeten, Marco

FRANK103 zei

@Marco: bedankt, ik vind het ook een fraaie lok.