zondag 14 november 2021

De housewarming


Onze katten Bips en Loki zijn een groot deel van hun tijd binnen in huis. 

Om te eten en te slapen. 

En om naar buiten te kijken. 

Een deel van de tijd brengen ze ook buiten door, om bijvoorbeeld te kakken in de tuin van de buren en om te slapen. 

Als het regent schuilen ze in de zomermaanden onder de tuinstoelen en de tuintafel 

maar in de winter zijn die opgeruimd in de schuur. 

Dus heb ik een huisje voor ze gekocht om in te schuilen. 

Iets wat ze uiteraard wilden vieren met hun vriendjes. 

In de Disney tekenfilm Nemo is dan zo'n gevleugelde uitspraak van de haai Bruce: "Vissen zijn vrienden, geen voer". 

Dat heeft Loki bij het housewarming feestje 

van het nieuwe huisje niet helemaal begrepen. 

Of helemaal niet begrepen. 

Hachelijk? 

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

dat is beter dan dat ze die beesten mee naar binnen nemen. Hier zijn het voornamelijk muizen.

FRANK103 zei

@Sjoerd: Loki heeft hier afgelopen jaar 2 levende muizen laten ontsnappen in huis. Waren we niet blij mee. Maar koolmeesjes vangen vind ik ook treurig, ik heb het vogeltje een nette begrafenis gegeven.

Noortje zei

Wat een leuk huisje. Ik wist niet dat die er waren.
Ik heb heel veel vogels in de tuin maar ik heb nog niet gemerkt dat Solo die vangt. Wel heeft hij eens een pulletje van een zwaan mee naar binnen gebracht.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Grappige foto's!! Foto 3 vind ik erg leuk.
En grappig om je kat ook in dat mooie huisje te zien. Zo te zien heeft hij ook wel eens ongewenst bezoek...haha...!!

Groeten, Marco

Suske. zei

De onze jagen niet meer. Het is gemakkelijker om voer van het personeel te krijgen.

FRANK103 zei

@Noortje: bol.com heeft ze, maar het huisje is tot op heden alleen als martelcontainer gebruikt, met 1 koolmeesje als slachtoffer. Heel vreselijk!

@Marco: de bezoeker heeft zich mee laten lokken, er is sprake van een mezenlokker! Helaas een verhaal zonder gelukkig einde.

@Suske: Loki lust geen vogel, hij houdt van brokjes en Gourmet soep, maar zo'n ongewassen koolmees die moet hij niet. Die mees heb ik begraven in de tuin.

Ad zei

Onze Simba is is ook zo'n jonge onderzoeker. Hij haalt zijn prooi helemaal uitelkaar en zoals de jeugd van tegenwoordig geen handleidingen meer leest; lukt het hem niet de boel weer in elkaar te zetten. Gedesillusioneerd laat hij dan de puinhoop achter voor zijn baas...

FRANK103 zei

@Ad: ik heb daar een beeld bij! Zo’n muis of vogel lijkt op de plaatjes heel smakelijk, maar eenmaal in de bek mis je toch dat snufje zout en satésaus, dan wordt zo’n snack veel minder fijn. Deze koolmees is dus ook ongegeten bedraven.

FRANK103 zei

Bedraven = begraven.