zaterdag 20 november 2021

Intermodellbau 2021


Tot dinsdagavond twijfelden we, 

wel of niet naar de treinenbeurs in Dortmund gaan? 

Is het verstandig om naar Duitsland te gaan met de kans daar corona op te lopen? 

De modelspoorbeurs in Rijswijk, waar we 25 september naar toe zijn geweest, 

was veel kleinschaliger dan voorgaande edities. 

Brede paden en ruimte tussen stalletjes en exposanten zodat de bezoekers niet dicht op elkaar hoeven te lopen. 

Waardoor zo'n beurs meteen ook minder interessant is voor handelaren, 

er komen ook veel minder bezoekers. 

Ook Intermodellbau was dit jaar in minder hallen, 

er was zeer beperkt iets te zien aan R/C raceauto's en boten, deze handel ontbrak ook. 

Geen hallen vol met brandweer-, zieken- en politieauto's. 

Van de 6 hallen waren er 2 gevuld met modelspoor, 

van de fabrikanten was vooral Marklin er, 

Piko en Roco bijvoorbeeld ontbraken. 

We vonden het een geslaagde dag, 

al was het minder dan vorige edities. 

En mocht Intermodellbau in april 2022 wel doorgaan dan slaan we waarschijnlijk een keer over. 

Voor het -belangrijke- culinaire deel, een bezoek aan Osteria in Kleve 

hoeven we namelijk niet meer naar Duitsland, 

er schijnt ook een Osteria in Amsterdam te zijn. 

Dat scheelt toch weer een stuk autorijden! 

Hachelijk?

10 opmerkingen:

Paul zei

Corona kun je ook in Nederland oplopen, hoef je niet voor naar Duitsland. Hachelijk??

FRANK103 zei

@Paul: dat had je eerder moeten vertellen, dan was ik thuis gebleven! Al wil ik helemaal geen corona, ik heb liever een radler of een weissen. Zo van de tap!

Suske. zei

Corona ligt overal op de loer. Heikel ? Gelukkig ben je heelhuids terug thuis gekomen. De friet ziet er lekker uit.

Sjoerd zei

En helemaal niet van je gading gevonden wat is meegekomen naar Nederland...?

Erik01 zei

Dank voor het delen van jullie beurs bezoek. Stonden toch paar mooie banen tussen.
Gelukkig zwaarte punt in deze terugblik voor de verantwoorde maaltijd.

FRANK103 zei

@Suske: je schijnt pas na een paar dagen ziek te worden, het kan dus nog steeds!

@Sjoerd: ik heb zeker een aandenken meegenomen uit Duitsland. Dat komt binnenkort op dit blog!

@Erik: zonder beurs ook geen culinair gebeuren, dat is duidelijk!

Noortje zei

Ik wil zo graag naar een kerstmarkt in Duitsland maar of dit verstandig is weet ik ook niet. Ik twijfel nog maar misschien zijn wij straks ook niet meer welkom in Duitsland. Trouwens met die toename aan besmettingen is het beter om zoveel mogelijk drukte te vermijden.

FRANK103 zei

@Noortje: zoals Paul al opmerkt kan je ook corona in Nederland oplopen, in de supermarkt of bij een kerstmarkt bij een tuincentrum. In Duitsland zijn de mensen gedisciplineerder mbt de mondkapjesplicht en men draagt medische mondkapjes, de kans op corona zou in Duitsland wel eens lager kunnen zijn. Als we naar Duitsland mogen zou ik gaan!

Ad zei

Ik heb het ook nog overwogen, maar was minfer heldhaftig. Achteraf maar goed ook, want heb corona gehad. Gelukkig in een milde vorm. Maar, wanneer ik de beelden zie en de beurs in 2022 doorgaat, hoop ik er toch weer rond te lopen. Tenminste , als de situatie het toestaat en dat blijft altijd lastig om te beoordelen. Fijn dat je ons op deze manier deelgenoot maakt van al dat moois op de beurs.

FRANK103 zei

@Ad: gelukkig heb je een milde vorm van corona opgelopen, ik weet niet of wij heldhaftig waren of gewoon dom. Tot op heden heb ik me pas 1 keer laten testen, kan dus best ook een milde vorm van corona hebben gehad. Maar daar komen we vast nooit achter.