zondag 28 november 2021

Naar de kelder


Vooruitlopend op een totale lockdown door de Zuid-Afrikaanse coronavariant had Marc, 

die hier trouwens niet genoemd wil worden, een beperkt aantal racers (3 gasten) uitgenodigd in zijn kelder. 

Igor, Martin en ik stonden dus om 20.00 bij Marc op de stoep om de koffie op te drinken en hem bijna te helpen zijn nieuwe Samsung soundbar goed aan te sluiten, 

maar die we niet aan het werk wisten te krijgen. 

Hoewel Ollie blij is met de nieuwe coronavariant zijn 3 gasten weinig kruizen om te snuiven. 

Omdat er weinig marshalls (inzetters) zijn beslist Igor om een eruit is eruit wedstrijd te houden. 

De eerste race is met de 3 Abarths, 

waarbij we Marc goed uit zijn concentratie weten te krijgen door regelmatig de soundbar te noemen. 

De tweede race doen we met eigen auto's. 

Het effect van een AZ shirt op de concentratie bij meerdere niet-AZ fans was gering, 

de vraag of een Samsung soundbar aangesloten moet worden 

met een Arc of een eArc hdmi kabel werkt heel wat beter!  

De bitterballen helpen deze keer niet mij uit mijn concentratie te krijgen en zo win ik ook de tweede race . 

De derde race is met 3 NSR Porsche 917 van Marc, 

vooral de gele auto rijdt bijzonder goed. 

Zo goed dat ik op baan geel zelfs mijn ronderecord weet te verbeteren naar 8,3 en weet Martin zijn record ook met 0,15 seconde te verbeteren naar 8,150. 

Als alle punten opgeteld zijn, 

nagerekend en nog een keer gecontroleerd, 

blijk ik het vrijdagavond goed gedaan te hebben. 

Uiteraard wordt het succes vooral aan mijn Huracan toegerekend, een auto die niet helemaal Targa Florio zou zijn, in plaats van aan afleidend denkwerk over de soundbar bij andere deelnemers. 

Zo is weer een hele gezellige raceavond voorbij gevlogen, hopelijk niet de laatste van dit jaar. 

Hachelijk?

4 opmerkingen:

MarcStouten zei

Niet werkende soundbar, non-classic huricane en AZ- shirt was voor mij teveel van het goede (slechte) geweest. Erg, erg, erg hachelijk! De persconferentie van Mark R en Hugo klonk bijna beter 🙊🙊🙊🙊

Sjoerd zei

Een soundbar in het souterrain..., komt daar ook Cola uit.

Suske. zei

Je hebt dus een vette hap verdiend met je sportieve prestaties op de baan.

FRANK103 zei

@Marc: Over 100 jaar zal deze vrijdagavond in de geschiedenisboeken terug te vinden zijn als de avond van de soundbar. Nachtmerries zullen ze er dan nog van hebben!

@Sjoerd: een sounde geest in een sound body? Komkommersap is dan het enige dat het ding uitspuugt, en dat is kommer en kwel!

@Suske: de vette hap is er iedere race-avond, meestal kost dat me mijn concentratie.