In het verleden ging de zaag doorgaans al na 1 jaar in de baan, het huidige circuit heeft het 3 jaar volgehouden.
Met maximaal 4 bezoekers in de kelder die ook nog een tweetal (Ollie en zwangerschapstest) negatieve coronatesten hadden
begonnen we rond 20.30 aan een eruit-is-eruit competitie over meerdere rondes.
De eerste race was met eigen auto, met een Porsche 917,
een spannende race waarbij mijn rode Sandeman vooral op baan geel wat te wensen overliet.
De tweede race was met de Souterrain club Abarth's,
waar ik net nog problemen had met baan geel, nu ging het perfect met een maximale score van 10,5 punten.
Het verschil tussen winnen en verliezen is soms maar 1 meter!
De bitterballen,
doorgaans een stoorfactor voor mijn concentratie,
hadden deze keer geen invloed.
De scores liggen halverwege de avond heel dicht bij elkaar, tussen Kim il Marc, Igor Ikke en F103 zitten cumulatief maar 5 punten.
(Hierboven: zoals gebruikelijk rijd ik met een auto van Marc beter dan met mijn eigen auto)
Dougal geeft ons een voorsprongetje en heeft een mooie inhaalactie gepland
voor het 2e deel van de avond.
De derde race was heel onverwacht een race met 3 Gulf bolides.
De Lamborghini Huracan, waarvan sommigen (ik noem geen namen) denken dat het geen Targa Florio bolide is, mocht meedoen op baan rood.
Ook Marc, Dougal en Igor waren onder de indruk van de Huracan, die een niet indrukwekkende 17k motor combineert met een geweldige wegligging.
(Hierboven: alle rijders scoren met de Huracan op baan rood veel punten, de Ford op baan blauw levert veel uitvliegers en maar 1 punt op).
De Gulf Ford Mk4 op baan blauw beviel me helemaal niet,
met 2 snelle uitvliegers leverde deze auto me weinig punten op.
(Na 3 races sta ik een half punt voor op Kim il Marc, Igor staat 9 punten achter en Dougal vraagt naar de poedelprijs.)
De vierde race was met Ninco Austin Healey's, een sterke motor, dunne bandjes en een hoog zwaartepunt, het was een hele leuke race.
Dat het om close racing gaat laten deze 2 bolides zien
die gezamenlijk uit de baan vlogen en waarbij de zwarte auto voor ligt en 2 punten scoort en de gele maar 1.
De einduitslag wordt op de foto gezet
als wedstrijdleider Igor op de klok kijkt
en dan toch besluit nog 1 allerlaatste race te willen rijden,
met de eigen auto.
Ik besluit de NSR Mosler in te zetten, een auto die ik gebruik om in te rijden, maar waar ik nog nooit een race mee gereden heb.
Door zijn te lage wegligging gaat hij makkelijk naast de baan.
Na deze korte race houden we het echt voor gezien,
een gezellige raceavond is weer voorbij.
Over een paar weken beginnen we opnieuw op Souterrain 8!
Hachelijk?
5 opmerkingen:
Och ja, het moet een hobby blijven...
@Sjoerd: het is ontspanning door inspanning, heel verantwoord!
Een heel verantwoord sportief gebeuren.
na 39 races verschil maar een halve punt!!!!
Voor iedere race zijn er 1, 2 en 3 punten te verdienen voor nummers 1, 2 en 3. Tevens een bonus 0,5 punt voor de snelste ronde. Dus het uiteindelijke verschil was het minimaal mogelijke te halen score, nl 0,5 punt.
Was dit een voorloper op de wedstrijd van Max??????
Hachelijk?
@Francky: we hebben de sportiviteit hoog in het vaandel staan, op gelijke hoogte als de bitterballen!
@Marc: het verschil was uiteindelijk ongekend klein, dat maakt een raceavond extra leuk.
Een reactie posten