woensdag 19 januari 2022

De eerste race op Souterrain 8


In december ging de zaag in Souterrain 7, het was tijd voor circuit 8! 

Marc heeft in een paar weken tijd het oude circuit afgebroken en een nieuw circuit gebouwd, 

en op 14 januari was het klaar voor een eerste wedstrijd. 

Na de gebruikelijke corona check en bijbehorende koek gingen we naar de kelder om het nieuwe circuit te bewonderen. 

Dit circuit moet o.a. beter coronaproof zijn, 

de rijders hoeven niet van positie te wisselen om van baan te kunnen wisselen. 

Al vonden een aantal van de aanwezigen wel dat het zicht op de baan vanaf de ene positie beter is dan vanaf de andere positie. 

Dat zit vooral in de twee slingers in de baan, 

de ene slinger is zo lastig dat daar niet hard doorheen gereden kan worden, of je de auto in de slinger goed kunt zien of niet. 

De tweede slinger, daar lijk je op dit circuit het verschil te gaan maken als je net iets harder kunt rijden. 

Na een uurtje inrijden hebben we een race gedaan over 12 ronden met inzetten,

 echter door de afwezigheid van wedstrijdleider Igor werd dat wel een rommeltje. 

René weet op overtuigende zijn wedstrijden te winnen. 

Met de Abarths bak ik er zelf weinig van, 

als we een tweede race met de eigen auto rijden lukt het me toch om wat punten te scoren. 

De snelste ronde is aan het einde van de avond 11,1 seconde, 

doordat de baan ingereden moet worden zal die tijd over een paar maanden wel rond de 9,0 seconden liggen. 

Winnaar René mag de eerste bitterbal uitzoeken. 

Na nog een uurtje testrijden is het weer tijd om naar huis te gaan, 


Marc heeft weer een uitdagend circuit gebouwd, 

het zal wel een tijdje duren voor we dat goed in de vingers hebben. 

Hachelijk?

14 opmerkingen:

MarcStouten zei

Leuke blogspot weer met filmpje erbij! Ik hoop dat we er lang ple#ier van gaan krijgen!

FRANK103 zei

@Marc: ik verwacht ongeveer 1 jaar!

Sjoerd zei

Mmm, lijkt me geen makkelijk circuit om te rijden. Maar het gaat natuurlijk om de lol en de bitterballen...

MarcStouten zei

Dat hoop ik niet. De vorige lag een paar jaar. Die beviel goed, hoop deze nieuwe lay-out ook uiteindelijk.

Suske. zei

Leuk jullie zo bezig te zien op het filmpje. Succes met de nieuwe lay-out.

FRANK103 zei

@Francky: we vermaken ons zeker!

Paul zei

Vreemd, bij de Corona zelftesten die wij hebben zitten geen koeken. Hachelijk!!!

FRANK103 zei

@Paul: verkeerde merk zelftest gekocht, volgende keer beter opletten in de buurtsuper!

Ad zei

Ik vind het weer een mooi circuit geworden. Lijkt me inderdaad geen makkelijk circuit om te rijden; maar dat houdt de spanning er natuurlijk in. Ikv inhd het knap om in zo'n korte bouwtijd een nieuw circuit te bouwen. Ik vroeg me af of de koeken en bitterballen worden gebruikt om de coronatestuitslagen te manipuleren. Met zoveel vette happen worden al de aerosollen (of hoe ze ook mogen het heten), die uitgeademd worden topzwaar en zakken meteen naar de grond. Mag Ollie, de kruissnuivert wel uitkijken! :)

FRANK103 zei

@Ad: Marc is ongelooflijk fanatiek in alles wat hij doet, het bouwen van een circuit is ook een race tegen de tijd. De koeken en bitterballen zijn noodzakelijk om de verbrande calorieën aan te vullen, anders zakken de rijders rond 23.00 tot bedenkelijk niveau in. Heel hachelijk!

Noortje zei

Ik had gedacht dat dat veel langer zou duren dat bouwen van een nieuw circuit.

@ik hoor vaker van mensen met een ipad of iphone dat ze niet kunnen reageren op mijn blog

Unknown zei

@Frank, ik krijg de zelftest van mijn baas. Zal zeggen dat ie voor een ander merk moet gaan. Hachelijk?

Paul zei

Bovenstaande reactie is dus van mij. Was om een of andere reden uitgelogd

FRANK103 zei

@Noortje: bij meeste bouwers duurt het zeker langer dan een maand voor er een nieuw circuit staat, al helpt het Marc zeker dat hij bijna ieder jaar een nieuw circuit maakt, dan blijf je er ervaren in!
Mbt het reageren: kennelijk zit dan in mijn ipad, reageren met de telefoon gaat wel goed. Over mijn blog heb ik nooit klachten gehad, wat niet wil zeggen dat het daar altijd goed gaat, ik hoor alleen niet dat het niet goed gaat.

@Paul: ik zou zeker een klacht indienen! Mbt reageren en in en uitloggen, dat levert bij mijn ipad zo nu en dan ook problemen op, bijvoorbeeld bij Noortje.