zondag 23 januari 2022

Weer naar de kelder

We vonden het nieuwe Souterrain circuit vorige week (14 januari) een groot succes

en ik was nauwelijks thuis of de volgende race werd al gepland op vrijdag 21 januari. 

De snelste rondetijd van 11,170 die ik had gereden met de Lamborghini  Huracan moest er natuurlijk aan geloven en na wat koffiedikkijken met bijbehorende koek 

durf ik wel te voorspellen dat een snelste ronde op dit circuit in de 9 seconden gereden moet kunnen worden. 

De grip op de baan wordt steeds beter, de bekendheid met de baan wordt beter maar bijvoorbeeld ook de sleuf waar de slepers doorheen gaan wordt steeds beter gepolijst. 

Met Igor als wedstrijdleider wordt er al vrij snel beslist 

om een race met eigen auto's over 12 ronden met inzetten te gaan rijden, 

een race die René heel goed ligt en waar hij ook goed scoort. 

De puntentelling moet heel precies want een telfout is snel gemaakt. 

Met 25 punten voor Marc en René is er een gelijkspel! 

René moet helaas naar huis waarna we verder gaan met een eruit is eruit race met de Abarth's. 

Ik ga merkbaar veel harder rijden door de bitterballen of het zwaartepunt van mijn auto ligt iets lager dan dat van de anderen, 

hoe dan ook, ik win met veel geluk meerdere races. 

De einduitslag boeit minder, het was een geweldige race. 

Ook Marc 2 vertrekt en dus gaan we we vrij rijden met de eigen auto, 

de Bakker Joop en de Revoslot Ferrari mogen fijn wat rondjes draaien. 

Ik had bij de eerste race al een rondje onder de 11 seconden gereden, dit bleek na deskundig onderzoek door Marc en Igor niet aan de rondenteller te hebben gelegen.

Met de NSR Mosler zet ik tijdens het vrij rijden rond 24.00 geheel per ongeluk een 10.6 op het scorebord, waarop Marc een half uur nodig heeft om dit te evenaren. 

Dan weer met de Mosler op de baan en na een halfuur weet ik een 10,445 op het scorebord te zetten. 

Het loopt al tegen 01.00 maar Marc wil toch een poging doen deze tijd te verbeteren. Als hij rond 01.30 een 10,40 weet te noteren is het tijd om naar huis te gaan. 

Een snelste ronde in de 9 seconden gaat zeker binnen een paar races lukken. 

Hachelijk?

11 opmerkingen:

Suske. zei

Aan alles komt een einde zo ook deze leuke avond. De bitterballen hadden hun werk goed gedaan.

MarcStouten zei

Weergaloos verslag weer. Thanx!

FRANK103 zei

@Francky: de bitterballen maken de avond net af! Zonder ballen zou zo'n avond een bitter tegen kunnen vallen!


@Marc: graag gedaan hoor!

Sjoerd zei

Ach, een keertje winnen is ook wel eens leuk...

FRANK103 zei

@Sjoerd: je weet, ik ga alleen voor de bitterballen, de rest maak ik me niet druk om.

MarcStouten zei

Bitterbal103, je nieuwe nickname?

Ad zei

Is de bakker Joop nu een Fiat 500 geworden? Dat was toch eerst een Ferrari? In deze moeilijke tijden is er natuurlijk minder geld voor sponsoring. Maar desondanks toch een mooie race, met resultaten, die er mogen zijn! Op naar de 9 seconden!

FRANK103 zei

@Marc: dat is te lang, BB103 kan dan misschien wel, als variant op Ferrari BB512.

@Ad: de Bakker Joop is een Porsche 962. Ferrari, Alfa, Lancia en Fiat zijn allemaal onderdelen van Fiat, en Italianen z8jn meer van de pasta's dan van de gezonde koek en kuche, waar Duitsers natuurlijk wel in uitblinken. En Lamborghini is Audi, dacht ik. Een Bakker Joop 2022 zou zeker op basis van een Huracan kunnen. Al is het om de andere Souterrain racers te ergeren...

Ad zei

@frank, sorry, ik heb de plank flink misgeslagen. Dus de Bakker Joop Fiat 500 Abarth is een soort tussen paus. De versie 2022 wordt dus weer een degelijke Duitser ( met toch wel een flinke scheut Italiaans bloed). Eigenlijk een prima combinatie; Duitse degelijkheid met Italiaans temperament. Daar moet je de concurrentie op het bovenstaande circuit mee kunnen af troeven. We gaan het volgen.

FRANK103 zei

@Ad: Ach de plank misgeslagen, ik verwacht niet dat je deze auto's herkent, het zijn veelal echte circuitauto's van merken die voornamelijk bekend zijn bij raceliefhebbers. Je hebt vast ook nooit van een merk als Mosler gehoord. De racebaanauto's zijn ook van merken die niet in de gewone speelgoedwinkels liggen of lagen, geen Fleischmann, Carrera of Scalextric maar NSR, Slot-it en Sideways. Dan is de treinenwereld toch veel makkelijker met Marklin, Roco en Piko.

MarcStouten zei

En weer, weer en volgende week weer