zondag 10 april 2022

De Porsche 908/3


Marc had ons uitgenodigd om op vrijdag 8 april te komen racen, 

de laatste keer voordat hij meedoet aan de deaflympics in Brazilië. 

Wie daar meer over wil lezen: https://www.kndsb.nl/3722/wielrenner-marc-stouten-deaflympics. 

Het Targa Florio stratencircuit op Sicilië dat Marc heeft nagebouwd in zijn kelder werd gebruikt van 1906 tot 1977, 

ik krijg dan wel eens wat commentaar als mijn moderne Lamborghini Huracan (uit de Audi fabrieken) meedoet met de race 

en dan de klassieke sportauto's zijn moderne welgevormde achterlichten laat zien. 

Ik had dus besloten mijn wagenpark uit te breiden met een prehistorische Porsche 908/3, 

een zeer snelle auto waar Marc doorgaans mee rijdt. 

Dus reden we woensdagmiddag naar het verre Witmarsum, waar een leuke slotracewinkel te vinden is. 

Na wat onderdelen uitgezocht te hebben voor mijn trage Slot It Ford GT40 heb ik een fraaie NSR Porsche 908/3 uitgezocht met Lufthansa reclame. 

Nu had ik eigenlijk ook wel interesse in een NSR Porsche 917 waar Marc2 erg snel mee rond rijdt, die stond er echter niet met een leuke reclameopdruk. 

Wel stond er een toekomstige klassieker, een nieuwe Ford GT model 2016. 

Een model dat hier ook bij de plaatselijke Ford dealer te bewonderen is (een proefrit vond men niet goed). 

Na een moment van twijfel mocht de Ford GT mee. 

Woensdagavond zijn de Porsche 908/3 en de Ford GT voorzien van houtenbaan sleper,

siliconenbanden en de Porsche 908/3 ook van wat extra lood. 

De Slot-It Ford GT40 is ook voorzien van een snellere NSR motor 

en de door Igor getunede Lola T70 van extra lood op de motormount. 

Dan is het wagenpark klaar voor de vrijdagavond. 

Maar daarover volgt binnenkort meer!

Hachelijk?

7 opmerkingen:

MarcStouten zei

Je hebt mooie, verstandige en verantwoorde investeringen gedaan. De 908 moet je in je collectie hebben. Evenals een 917 en een classic GT40.

Suske. zei

Succes gewenst alvast met de nieuwe aanwinsten.

FRANK103 zei

@Marc: ik ben erg tevreden over de 908/3, daar gaan we hopelijk nog veel races mee rijden!

@Francky: bedankt! Vrijdagavond zijn ze voor het eerst ingezet, ik mag nu vast al verklappen dat ze erg goed reden!

Sjoerd zei

Goh, je neemt zo een hele garage mee als je gaat racen... Die Ford kan me ook wel bevallen, ik hoop dat die een beetje rijdt.

FRANK103 zei

@sjoerd: ja, meestal heb ik rond 8 auto's bij me. Afhankelijk van wat we gaan rijden.

Erik01 zei

Zien er snel uit, benieuwd of het je gelukt is ze in de toom te houden.

FRANK103 zei

@Erik: ik heb hiervoor al verraden dat ze erg goed reden. Nieuwe auto's moeten altijd ingereden worden en met een nieuwe auto ben ik altijd wat voorzichtiger, maar als de eerste schade is gereden dan is dat voorbij.