De Souterrain cup 2021 werd door alle coronaperikelen uitgesteld en gehouden in oktober 2021.
Om een mogelijke nieuwe lockdown in maart of april 2023 voor te zijn heeft Marc ons uitgenodigd voor een Souterrain cup in november 2022.
(Dougal houdt ernstig rekening met de energierekening en winterse omstandigheden in de kelder)
Bij deze uitnodiging een zeer uitgebreid wedstrijdreglement heeft verstrekt van het niveau: "De organisatie van de Souterrain cup heeft altijd gelijk".
(Ollie de kruisruiker)
Bij bezwaren beslist Ollie de Kruisruiker, bijt hij 1 keer in het kruis van de klager dan is de klacht ongegrond, bijt hij 2 of meer keer en komt daarbij meer dan 1 liter bloed vrij dan heeft de klager gelijk...'
Het is niet voor niets dat Jan zorgvuldig controleert of Ollie hem niet naar de kelder volgt!
Igor heeft een ingenieus wedstrijdschema opgesteld met 3 teams van 3 personen en waarbij de rijders tijdens de race van plaats mogen wisselen met inzetters na een belsignaal, hierbij moet de auto bij de blauwe plakkers op de baan stilstaan en moet het 3e teamlid 5 dropjes in zijn mond proppen.
Nadat alle 3 teamleden hebben gereden wordt er met de klok mee van baan gewisseld, dan blijft de auto wel weer ergens willekeurig op de baan staan.
(De kortste weg tussen 2 punten is een rechte lijn!)
Het wisselen van auto is ook toegestaan, daarvoor is met weer andere kleurtjes een parkeervak aangeduid.
Gelukkig is er een bitterballenpauze zodat de regels nog een keer uitgelegd kunnen worden,
(Gezonde vitaminerijke versnaperingen)
vooral het verkeerd inzetten van de auto in de baan leidt tot uitgebreide discussie,
dat verkeerd inzetten is namelijk op heel veel manieren mogelijk.
Er blijkt zelfs een auto in de kelder aanwezig te zijn die de verkeerde kant op rijdt!
Het team met Marc, Kim en JW blijkt na 90 minuten het grootste aantal rondjes gereden te hebben, het verschil in rondjes is zeer beperkt.
Dan mogen de echte klassieke Targa Florio bolides de baan op, die geven toch de echte sfeervolle plaatjes!
Jammer dat mijn bolide een stuk scenery ramt en daarbij, zoals echte Italiaanse rammelbakken, een groot stuk van de auto verliest,
waar een degelijke Duitse bolide waarschijnlijk een van de door Marc verkeerd geplaatste rommel (figuurtjes, paaltjes etc.) langs de baan had verwijderd.
Binnenkort gaat de voorbereiding verder,
hachelijk?
10 opmerkingen:
Je hebt het zo goed uitgelegd dat zelfs ik het niet snap.
@Sjoerd: dan lijkt de uitleg me duidelijk!
Het ziet er allemaal heel indrukwekkend uit en dan heb ik alleen nog maar de foto's bekeken. De totale bezinning bewaar ik voor een moment voor een geschikt moment; zodat ik de essentie van dit diepgaande blogbericht in alle rust tot mij kan nemen.
Culinaire hoogstandjes, een diervriendelijke omgeving en auto's om een hartaanval aan over te houden. Superblog !
Hoi Frank,
Dat ziet er weer gaaf en gezellig uit.
Mooie foto's ook van dit spektakel. Moest ook wel lachen om die angstige blik van Jan op de trap.
En...ik denk dat er niemand geklaagd heeft...haha...!!
Groetjes, Marco
@Ad: ga er eens goed voor zitten, koekje in de ene hand en koffie in de andere hand, de koelkast op loopafstand voor het geval de berichtgeving op dit blog toch diepten bereikt waarbij de Marianentrog verbleekt, dan moet het goed komen. Bij klachten verwijs ik je in ieder geval naar Ollie!
@Francky: ik doe mijn best!
@Marco: er zijn ook geen vrijwilligers die de klachtenprocedure zouden willen testen. Heel raar!
Da's alweer een serieuze verslaglegging F103!
@Marc: daar staat dit weblog toch om bekend? Waargebeurde verhalen!
Ik heb helemaal geen verstand van raceautootjes maar wel van versnaperingen en die zien er weer goed uit.
@Noortje: de auto's zijn bijzaak, niet meer dan een excuus om calorieën, vetten en suikers in de mond te stoppen!
Een reactie posten