zondag 4 december 2022

Treinen en werken


Nu de weersomstandigheden wat minder worden 

ga ik wat vaker met de trein naar het werk. 

Uiteraard smelt ik zelf niet van een regenbui, 

van een elektrische fiets durf ik dat niet met zekerheid te zeggen! 

Ook moet ik voor het werk zo nu en dan op plaatsen zijn 

die wat verder weg zijn, 

waarbij een fietstocht minder voor de hand ligt. 

Zoals een dagje Utrecht of een bespreking aan de Zuid-as. 

Dat levert natuurlijk wel leuke foto's op! 

Maar als ik dan toch naar kantoor fiets 

hoop ik natuurlijk wel op 

een mooie lok bij de Westhavens.

Hachelijk?

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

Zolang als het mooie beelden oplevert is dat geen probleem.

Suske. zei

Zo zie je de treinen van dichtbij en tevens van binnen.

Noortje zei

Waarschijnlijk vind jij het reizen met de trein niet erg.

FRANK103 zei

@Sjoerd: tegenwoordig heb ik altijd een camera bij me!

@Francky: als treinreiziger zie ik de trein in ieder geval tijdens de reis van binnen, anders worden het Indiasche taferelen met mensen op het dak van de trein, heel heikel!

@Noortje: dat klopt, al heb ik wel een hekel aan vertraging!

Ad zei

Heel hachelijk, zoveel heftige indrukken om te verwerken.

FRANK103 zei

@Ad: ik hoop dat je er niets aan over houdt!

Erik zei

Mooie beelden, vanuit een ander perspectief dan op de fiets. Rij tegenwoordig weer vaker met de trein, alleen in de ochtend en in de avond is het dan meestal donker. Zie ik liever de mooie plaatjes als bv de bekende klapschaats.

FRANK103 zei

@Erik op de heen en terugrit op de fiets is het te donker om foto's te maken, dan komen alternatieve ritjes met de trein goed uit. Met de feestdagen voor de deur wordt het hier toch rustig.