maandag 16 januari 2023

De Modelspoordagen in Rijswijk


Een jaarlijks uitje is naar de Modelspoordagen in Rijswijk, in wat nu de broodfabriek heet, maar vroeger Darling Market. 

De ochtend begint bij ons thuis met koffie en een door Sandra, die hier niet genoemd wil worden, zelf gebakken stuk appelaart. 

Dan is het nog een stukje rijden naar Rijswijk, maar met 4 mannen in de luxe en ruime auto van Stephan is dat geen straf, 

we hebben trouwens ook meer dan genoeg te bespreken want we gaan weer eens naar een modelspoorbeurs! 

Als we binnen zijn gaan we eerst langs de koopjes, het is daar nog vrij rustig en er ligt genoeg op ons te wachten! 

Na 2 uur hebben we afgesproken bij de koek en zopie, voor koffie met een bijbehorend saucijzenbroodje. 

Van Richard moeten we ook aan de mandarijnen, echter om te voorkomen dat het een te gezond dagje uit wordt spoelen we die weg met een stroopwafel. 

Dan is het tijd om de spoorbanen te bekijken, er zijn er een aantal die we al een keer gezien hebben en er staat een aantal nieuwe banen. 

Ook de Lego treinen moeten uitgebreid bekeken worden. 

Minst boeiend vond ik een Fremo spoorbaan, waar ze volgens een echte dienstregeling een bijzonder rustige (gesloten?) spoorlijn nabootsen, 

pas na heel lang wachten was er iets rijdends te zien. 

Veel leuker vond ik de Lucky Luke spoorbaan, 

waar de Daltons net een bank hebben overvallen! 

Het is dan weer tijd om naar huis te gaan, 

een fijn dagje modelspoor is weer ten einde. 

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

Eh, niks gekocht, of is dat voor het vervolg.... Ik vond deze koopjes toch best nog wel prijzig.

FRANK103 zei

@Sjoerd: zeker heb ik een nuttige doordachte aankoop gedaan, die komt inderdaad in deel 2. Ik ben heel voorspelbaar, dat is duidelijk!

MarcStouten zei

as vrijdag hebben we weer tijd voor een andere, echte :), hobby!

Suske. zei

De worstenbroodjes zorgen voor een culinair hoogstaande blog.

FRANK103 zei

@Marc: je bedoelt bitterballen proeven?

@Francky: het is de diepgang die de gebruikers van dit blog verwachten, verwacht ik.

Ad zei

Dit jaar heb ik overgeslagen. Mede modelspoorder J. heeft een orgel gekocht en stort zich nu op 't orgelen. Ik heb hem gewaarschuwd, maar hij had geen tijd voor de Broodfabriek!

Erik zei

Leuk om jullie beelden van de beurs te zien. Dag er voor kon je door drie rijen bezoekers door fotagraveren muv de Fremo baan. Leukste vond ik de pont in de jungle, met fantasie rij verhaal in het vlaams

FRANK103 zei

@Ad: ik snap je teleurstelling, wie gaat liever achter een orgel zitten dan naar een treinenbeurs, tenzij het gaat om een drankorgel? Een gemiste kans!

@Erik: het was zondag veel rustiger dan zaterdag. De Lucky Luke baan vond ik het leukste.