zondag 19 februari 2023

Amsterdam Westhavens en Sloterdijk

De weersomstandigheden worden beter, dus ga ik weer regelmatig met de fiets naar kantoor. 

Dan zijn er andere treinen te spotten dan op Sloterdijk!



Zoals gebruikelijk moet ik dan met de pont het Noordzeekanaal oversteken. 

Zo'n 2 kilometer verder is het rangeerterrein Amsterdam Westhavens, waar veelal lege of beladen kolentreinen staan voor de OBA (Overslag Bedrijf Amsterdam) of voor de Waterland terminal. 

De kolentreinen worden veelal getrokken door 189-ers (locomotieven van fabrikant Siemens) of door moderne Vectrons (bouwserie 193, 

ook van fabrikant Siemens). 

Bij de Westhavens staan diverse locomotieven van of gehuurd door Railforce 1, dat zijn oude NS 1600,

 een bakkie (NS 600) en Belgische diesel. 

De locomotieven van Rurtalbahn heb ik al een tijdje niet meer gezien. 

Boeiend, dat fietsen naar kantoor?

Het is hachelijk!

4 opmerkingen:

Ad zei

De Raillogix Vectron is echt een schoonheid. Ik heb nu ook een 1600 van Raillogix. Vind het echt een prachtige kleurstelling.

Suske. zei

Al fietsend zie je van alles rondom je veel beter dan vanuit de auto. Fietsen is dus niet heikel.

Sjoerd zei

Je zou nog te laat op je werk komen door al dat moois...

FRANK103 zei

@Ad: de Raillogix Vectron en de 1600 zijn erg fraai! Op mijn zolder staat wel de 1600, maar de Vectron ontbreekt. Ik heb Sharky van Railforce 1 staan.

@Francky: fietsen zou zelfs gezond kunnen zijn!

@Sjoerd: ik heb flexibele werktijden en kan eigenlijk niet te laat op kantoor zijn, maar ik ben wel een keer te laat voor een vergadering geweest door het treinenspotten. Op de terugweg naar huis heb ik ook al bijna de pont gemist, dankzij de e-bike kan ik nu iets harder rijden en mis ik de pont niet.