maandag 2 oktober 2023

De boerenmert in Hapert


Ieder jaar wordt de derde zondag van september 

de boerenmert in Hapert gehouden. 

Bij ons zouden ze zoiets een braderie noemen, 

al is de boerenmert een flink stuk groter dan de braderie in ons dorpje

en een optocht met tractoren en karren kennen ze hier ook niet. 

De boerenmert was iets van 20 minuten fietsen bij de camping vandaan. 

Naast allerlei marktkraampjes met leuke producten 

waren er ook veel oude ambachten te zien, 

diverse muzikanten en natuurlijk etenswaren! 

En om 13.00 begon de optocht, 

met tractoren uit een ver verleden, 

oude auto's 

en ook veel karren. 

De os van 1200 kilo vond ik een hoogtepunt, 

wat een enorm beest! 

De optocht duurde zeker een uur!

Uiteraard heb ik voor Francky de pastoor op de foto gezet, 

die met een WC borstel het publiek nattigheid toewierp. 

Uiteraard hebben we ook de diverse delicatessen geproefd, 

zoals de pannenkoek met spek, 

de curryworst en de bratworst. 

Halverwege de middag zijn we terug gefietst naar de camping, 

het was mijn eerste keer naar de boerenmert, 

maar ik vond het heel geslaagd! 

Hachelijk?

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ooooh die twee Lanz Bulldog tractoren, schitterend. Eenslags motoren met voorgloeikop.

Ad zei

Zo'n boer'nmert lijkt mij wel wat!

Hans zei

De Lanz Bulldog zijn echte klappen makers.
Wat een leuke braderie. Hans

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik zal het filmpje plaatsen!

@Ad: het was zeer de moeite waard!

@Hans: het was een leuke braderie, of boerenmert!

Suske. zei

Heel leuk zo te zien deze "braderie". De braadworst zorgt voor een culinair hoogtestand op deze blog. Meneer pastoor is druk bezig met zijn kwispel.
Een hoogtepunt deze blogpost.

FRANK103 zei

@Francky: zodra ikde pastoor met zijn wc borstel zag moest ik aan jou denken! Heikel?

Noortje zei

Wat een leuke optocht tijdens de braderie. Ik kan me goed voorstellen dat je ervan genoten heb.