zondag 1 oktober 2023

Naar de camping


Mijn ouders, die hier trouwens niet genoemd willen worden, gaan al zo'n 25 jaar in september naar de camping in Bladel. 

(Appeltaart gebakken door Anja)

Tot een paar jaar geleden met de eigen caravan, nu al weer voor het derde jaar in een huisje. 

(Cake gebakken door Rico)

Het veldje waar ze altijd zo gezellig op stonden met veel leuke kennissen, waarvan helaas een aantal inmiddels is overleden, 

is afgelopen jaar door de camping eigenaar veranderd in een verhuurtentenveld wat een beetje aandoet als een klein asielzoekerscentrum. 

De leuke jaren van voorheen komen dus nooit meer terug! 

(Herberg in het wilde zwijn, Bergeijk)

Mijn zus en schoonzus gaan al jaren het derde weekend van september naar  een blokhut op de camping, de derde zondag is namelijk de boerenmert in Hapert! 

Ik ben jarenlang de  derde zaterdag naar Bladel gereden, om dan met de hele familie de zaterdagmiddag in Bladel te shoppen. 

Dit jaar zou wel eens de laatste keer Bladel kunnen zijn, ik heb ook een blokhut gehuurd en heb ook genoten van de Brabantse haute cuisine. 

(Grensovergang uit WO 1)

Op zaterdag zijn we door de bossen naar Postel gefietst. 

Dat we de zaterdag culinair verantwoord hebben afgesloten laat ik graag zien aan mijn bordje fish en chips. 

Hachelijk?

8 opmerkingen:

Noortje zei

Dat ziet er gezellig en vooral smakelijk uit.

Ad zei

Familetradities zijn erg waardevol, vooral als er samen eenvoudig, doch voedzaam, culinair verantwoord getafeld wordt.

FRANK103 zei

@Noortje: het was een culinair verantwoord weekend!

@Ad: het was de eerste keer dat ik van vrijdag tot zondag was gebleven, om de traditie goed af te sluiten! Het culinair verantwoord tafelen hopen we nog heel lang te doen, in Bladel of thuis.

Mirjam Kakelbont zei

Dat afsluitende weekend is goed bevallen. Ook bij de maag.
Je opmerking over de leuke kennissen boven de foto van de lama's is hilarisch.
Het lijken wel tenten die ze in Mongolië gebruiken. Een joert? Ik wist niet dat die in de mode zijn. Doe mij maar gewoon een huisje.
Hachelijke groet!

Sjoerd zei

Ik zie alle producten op de list van vijf terug hier. Dat was een bijzondere vakantie...

Suske. zei

Een culinair hoogstaande blog. Sommige dingen behoren jammer genoeg tot het verleden.

FRANK103 zei

@Mirjam: heb ik eens een serieuze tekst geschreven, vind je het hilarisch. Heel hachelijk! Heet zo’n tent een joert? Het zal vooral een rekensom zijn, wat kost zo’n joert ten opzichte van een huisje, en wat levert hij op. En hoeveel huisjes mag een camping plaatsen? Joertig is het!

@Sjoerd: een doordacht voedingspatroon, daar gaat het om. Al vermoed ik dat je me in de maling neemt!

@Francky: de tijd gaat door, helaas geldt dat niet voor iedereen. Dus geniet er van zo lang het kan!

Erik zei

Mooi familiegebruik om te koesteren.
Gezonde buitenlucht, verantwoorde doch voedzaame maaltijden. Top weekend.