zaterdag 14 oktober 2023

De tuintafelbaan van Peter


Peter van de stamtafel Noord Holland had de leden van de stamtafel uitgenodigd 

om een middagje op zijn tuintafelspoorbaan te komen rijden. 

Het animo voor zo'n gezellige middag was beperkt, het was die zondagmiddag echt warm zomers weer. 

Ik had besloten wel te gaan en mijn witte 103, de NS Vectron en de NS highspeed 186 uit te laten. 

Als slepen had ik SBB rijtuigen en de witte ICE kleuren rijtuigen mee. 

Zoals gebruikelijk duurt de opbouw van zo'n baan veel langer dan verwacht, het aansluiten van de techniek werkt niet altijd mee. 

De treinen van een van de andere bezoekers krijgen we niet in de centrale, dat ligt vooral aan onze onhandigheid met de Marklin CS3 centrale. 

(De Roco 181 213 Saar was helaas niet in beweging te krijgen)

Ik leen hem mijn NS highspeed 186 (hieronder) uit zodat hij toch kan rijden. 

De middag vliegt voorbij, met een drankje in de hand de treinen rondjes laten rijden, het is heel ontspannend! 

Dan moet er nog snel afgebroken worden, wat ook altijd langer duurt dan verwacht. 

Het was een heerlijke zondagmiddag, 

(De 1707 van Peter)

zoals jullie vast aan de boeiende foto's kunnen zien! 

Hachelijk?

12 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dat lijkt me nog een heel gepuzzel om zo'n baan voor een dagje op te bouwen. Maar wel een leuk idee uiteraard.

Suske. zei

Het is dat jullie gezellig same zijn voor jullie hobby.
Fijne zondag.

FRANK103 zei

@Sjoerd: de baan is door Peter vooraf bedacht en op de zondagmorgen opgebouwd. Dat was veel meer werk dan gedacht, door de geometrie van de c rails. Maar om 13.30 deed alles het!

@Francky: dat vind ik ook erg leuk, gezamenlijk bezig zijn met de treinen. Vroeger zat papa alleen op zolder, met zijn treinen. Die tijd is wel voorbij!

Paul zei

Die stroomlijn stoomloc vind ik het mooiste

FRANK103 zei

@Paul: ik vind het ook een mooie lok, die stroomlijn 03. Zelf heb ik een grijze, in fotografiekleuren. De echte was vast zwart.

Ad zei

Gaaf zo'n stamtafelmiddag

FRANK103 zei

@Ad: het was gezellig en leuk om de treinen buiten te kunnen laten rijden, dat geeft leukere foto's dan op zolder. Het opbouwen van de baan is wel veel werk.

Mirjam Kakelbont zei

Wat een joekel van een (omgebouwde) tuintafel! Daar kan een heel weeshuis aan eten.
Lekker treinen rijden in de zon. Logisch, in de regen doe je het niet.
Dat zou buitengewoon hachelijk zijn. De NS 1707 vind ik mooi, helemaal met de dubbeldekker erachter. Het zal bij jullie niet gebeuren dat er een wissel verkeerd staat en een trein per ongeluk naar Disney rijdt (-:

Noortje zei

Gezellig zo met elkaar maar wel een heel werk om het op te bouwen en af te breken. Maar als je zo bezig bent met je hobby is het altijd leuk en gelukkig was het goed weer.

Erik zei

Extra leuk, lekker samen buiten spelen op een mooie herfstdag. De bekende nootjes waren er ook bij.

FRANK103 zei

@Mirjam: het is een grote zware tuintafel, maar daarna gaan er grote houten planken overheen voor de spoortafel., zodat helemaal een grote tafel ontstaat.

@Noortje: het opbouwen is vooral veel werk, daar was ik niet bij. Ik heb wel geholpen met opruimen, ook ruim een uur werk. Maar van het opruimen maken we ook iets gezelligs!

@Erik: het was zeker leuk, waar de nootjes natuurlijk ook een rol in speelden. Eigenlijk zouden we in de zomer veel vaker tuinbijeenkomsten kunnen houden!

Anoniem zei

ik kijk nog altijd naar je blog