donderdag 23 november 2023

De verdwaalde wadloper


Sander van het 3-railforum was hier om zijn Wadloper de benen te laten strekken. 

Nu kun je er al over discussiëren of mijn spoorbaan wel kwalificeert als Nederlandse baan, 

maar mijn heuvelachtige baan met bijbehorende tunnels en kasteel is zeker niet de normale leefomgeving van de Wadloper. 

Die reed vooral in Friesland en Groningen, zoals zijn naam Wadloper al aangeeft. 

Sander was hier al eens geweest met zijn 2delige Wadlopers, die wilden echter niet erg over mijn baan rijden. 

Deze eendelige Wadloper doet dat wel uitstekend, ik heb er zelfs een filmpje van gemaakt. 


Nu worden de treindiensten naar het bergstation meestal gereden door een grote stoomlok en sleep wagentjes, 

of door de Duitse railbus, maar toch misstaat zo'n Wadloper zeker niet. 

Al is het op mijn baan dan wel een Bergloper.

 Hachelijk?

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

Best wel een leuk model trein. Nooit zien rijden.

FRANK103 zei

@Sjoerd: ze reden in Noord Nederland, daar ben je dan waarschijnlijk niet veel geweest.

Suske. zei

Een mij onbekende trein. Wel leuk met dat gele kleur.

Erik01 zei

Leuk treinstel , mooi zeker als je bedenkt dat de wadloper eerste model van deze fabrikant is.

Misstaat niet op je baan.

FRANK103 zei

@Suske: dit geel was de huisstijl van NS, bijna alle treinen waren deze kleur. Dit model, de wadloper, reed alleen in noord Nederland (Friesland, Groningen en Drenthe)

@Erik: ik ben ook onder de indruk, het is een fraai treinstel, geluid is redelijk en de rijeigenschappen zijn ook voldoende. Helaas is hij net als een nieuwe locomotief ruim 400 euro. Dat geef ik niet snel uit voor een trein.

Mirjam Kakelbont zei

Leuk juist: ziet de Wadloper ook eens een andere omgeving. Wel een beetje eenkennig soort, hè, de 2delige Wadloper.
Die oude Van Gogh-bus is gaaf!
Sorry voor je problemen met reageren op mijn blog.

Ad zei

Mooi treinstel, die traploper van PB Models.

FRANK103 zei

@Mirjam: het wel of niet kunnen reageren op een blog, daar kun je als blogger heel weinig aan doen. Dat ligt vaak aan de beveiliging en die verandert met regelmaat. Het is niet anders!
Die 2delige wadloper was zeker eenkennig, die enkele wadloper gedroeg zich veel beter!
Er staan diverse antieke bussen op mijn baan, vooral de Artitec bus van de Enhabo (plaatselijke busonderneming) met als bestemming Zaandam kon ik niet in de winkel laten liggen.

@Ad: ja, het is dat ik geen 400 euro wil uitgeven voor een modeltrein, anders had deze zeker op de baan gestaan!