vrijdag 12 januari 2024

Met de viskoffer naar de kelder


Op vrijdag 5 januari was de eerste race voor 2024 gepland in de kelder van Marc. 

Zo'n raceavond vraagt een nauwkeurige voorbereiding onder deskundig toezicht! 

(Loki)

Zoals iedere topsporter weet vraagt ook de maaltijd voor de wedstrijd extra aandacht, de kenner ziet direct dat het hier gaat om de verantwoorde kipschnitzels van een bekende Zweedse meubelwinkel, 

die het sportief gezien toch beter doen dan de Zweedse balletjes! 

(Toblerone)

Deze keer deed Reinier ook mee, hij had echter zijn rugzak gevuld met benodigdheden voor een bezoek aan de Terschellinger Visclub Los fan 't Wiif meegenomen 

(Reinier die hier niet genoemd wil worden)

gevuld met bier en een doos met ongebruikte haakjes en dobbers, de rugzak met raceauto's stond nog thuis. 

De eerste race werd dan gereden met NSR GT40 auto's van Marc, 

een spannende race die dankzij zijn 10.407 door Igor werd gewonnen. 

De tweede race was weer een endurance race, van 3 banen keer 21 minuten waarbij na 7 minuten een rijderswissel moest plaatsvinden. 

De race werd gereden met de NSR Abarths van Marc2. 

De uitslag laat zien dat de 3 teams erg aan elkaar gewaagd zijn, 

(Vlammetjes)

met 7 ronden verschil tussen winnaar team 3 met Igor, Marc2 en Jan en team 1 met Martin, Dougal en Fred 

(Igor)

en 1 ronde verschil tussen team 1 en team 2 met Marc, Frank en Reinier. 

(Marc2, Jan en Igor)

Ook de snelste ronde en gemiddelde tijd per ronde verschillen minimaal. 

De derde race is individueel met vrije autokeuze, 

(Dougal)

ik ga een keer voor de zeer snelle NSR Mosler. 

In baan rood, wit en groen gaat de Mosler probleemloos onder de 10 seconden voor een rondje, 

(Italiano dropstaafjes Mix)

echter als ik in baan groen een beetje te wild rijd en een paar keer naast de baan beland gaat Martin toch terecht met de eindzege aan de haal. 

Het is dan tijd om het baanrecord te proberen te verbeteren, hoewel de NSR Mosler erg snel is gaat de Thunderslot Lola van Igor toch nog een fractie sneller, 

na een tijd van 9,274 van Marc is het tijd om weer naar huis te gaan, 

een sportieve en gezellige race-avond is weer voorbij! 

(Carrera Yello)

Hachelijk?

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi verslag weer. Alsof het gisteravond was!

Anoniem zei

Dat was Marc!

FRANK103 zei

@Marc: bedankt, het was weer erg gezellig!

Sjoerd zei

Een culinair hoogstandje die avond, meedoen is het leukste toch.

Noortje zei

Ik lees wel regelmatig je blog maar ik heb totaal geen verstand van treinen en raceauto's dus daarom plaats ik zelden een reactie. Wel zie ik dat er altijd goed aan de inwendige mens gedacht wordt. Ik vond het leuk om Loki ook weer eens te zien.

Suske. zei

Loki ziet er gezond en evenwichtig uit.
Een culinair hoogstaande blog.
En zoals steeds heeft de beste weer gewonnen.

Mirjam Kakelbont zei

Reinier viste achter het net (-: Verkopen "die Zweden" kipschnitzels? Voor patat ben ik altijd te porren.
Loki laat zich gewillig fotograferen. Rosa kijkt altijd heel toevallig naar links of rechts. Een botje paraat houden, heeft geen zin, want ze begint vol te kwijlen. Ik wil ook een Carrera Yello. Een Carrera-fietsshirt heb ik al!

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik ga voor de gezelligheid, uiteraard is het leuk om te winnen en een bitterbal lust ik ook, maar een gezellige avond, daar gaat het om!

@Noortje: het is geen verplichting om een reactie te plaatsen en het lijkt me ook lastig een reactie te geven op dit soort berichten, er zit weinig variatie in. Het is hachelijk!

@Francky: Loki is nadrukkelijk aanwezig in ons gezin en huis, vooral in de wintermaanden als hij minder vaak buiten is. Maar hij is nu aan de stevige kant, er mag wel een halve kilo af.

@Mirjam: Reinier had zijn viskoffer mee, hij dacht dat we ook niet echt gingen racen, en dan maakt het niet zo uit wat voor tas je meeneemt, als de flessen bier maar niet opvallen. Ja, de Zweed in Haarlem heeft kipschnitzel met påtåt, Zweedse balletjes en een Vegas hamburger. Die laatste had ik zeker niet gekozen, dan had ik wel een stop bij de M gemaakt voor smaakvolle vetten, suikers en koolhydraten. Loki beweegt niet zoveel, anders zien vogels, muizen of kattesnoepjes hem. Hij is daardoor wel makkelijk te fotograferen. Yello is van het muziekje “Boom boom”, dat gebruiken ze bijvoorbeeld in Ferris Buellers day off.

Ad zei

Lijkt me best zwaar dat slotracen. Echt zwaar; de slotauto fine tunen, geduchte concurrentie uitgebalanceerde voeding, opperste concentratie, veel stress! Een en al bewondering !😀

Märklin Sprint Club Skylge zei

+Ha Frank,

Doe je ook aan email ?
Er is hier op Terschelling een man die wat ongebouwde Faller kits wil verkopen.
Heb of weet je mensen met interesse ?

Met groet!

Aart

FRANK103 zei

@Ad: de voeding is de echte belasting, de suikerspiegel op een constant niveau zodat de concentratie optimaal is om direct toe te kunnen slaan zodra de bitterballen in de kelder verschijnen! Ja, dat slotracen is niet zo eenvoudig!

@Aart: natuurlijk doe ik aan e-mail en whatsapp en zo, al doet die er vanaf Terschelling afhankelijk van de gekozen boot langer of korter over. Heel hachelijk!