maandag 8 januari 2024

De stamtafel


Op 19 december was de laatste stamtafel van het 3-railforum voor 2023 bij een hotel hier in de buurt. 

(Bouwserie 18 met dubbele tender)

Uiteraard heb ik daar foto's gemaakt, maar de aanwezigen willen niet zomaar met hun gezicht op internet, 

(Belgische bouwserie 15 met TEE rijtuigen)

iets wat begrijpelijk is, want dat heb ik zelf ook liever niet. 

Om toch een beetje een beeld te geven van hoe zo'n stamtafel eruit ziet plaats ik wat foto's van de aanwezige treinen en etenswaren, 

(Ron trakteert iedere stamtafelavond op nootjes en chips)

dit blijft toch het vreselijke Frank-103 weblog! 

Mijn telefoon, een Samsung A53, waar ik de foto's mee maak, heeft moeite met het licht in de zaal en wil soms helemaal niet afdrukken.

(De ICE van neef Erik is voorzien van LED binnenverlichting)

Ik vraag me dan altijd af hoe andere telefoons het doen, dat zal al snel beter zijn? 

(Bouwserie 181)

Beste lukt natuurlijk een geparkeerde trein te fotograferen, 

leukste vind ik de beweging van een trein op de foto te zetten, zoals bij deze bouwserie 86. 

En een 103 geeft altijd een leuke foto! 

Hachelijk?

4 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik moet zeggen dat ik die ICE ook heel erg mooi vind.

Suske. zei

2023 zit erop. Succes met je treinen in 2024.

Mirjam Kakelbont zei

Die wagon met borrelnoten, wat een giller. Die ICE ziet er heel supersonisch uit. Zelfs wanneer hij stil staat, maakt hij toch snelheid. Stilstaande treinen fotograferen zou mij ook het best afgaan. Beter is mij helemaal geen foto's te laten maken. Karig menu voor heel de avond. Of ligt achter de zwarte loc een wagon met verse patat? Dan kom ik ook!

FRANK103 zei

@Sjoerd: het is de Piko ICE 3 van neef Erik, heeft hij voorzien van binnenverlichting en het interieur geschilderd.

@Suske: ik ga mijn best doen! Al wordt er hier minder positief gereageerd als met een stijgende lijn meer aankopen van treinen bedoeld wordt.

@Mirjam: die borrelnotenwagen heeft neef Erik gemaakt, hij is voorzien van een geluidsmodule die iedere keer weer begint over de borrelnootjes van Duyvis als de wagen beweegt. De stamtafel begint om 20.00, dan is patat niet meer verkrijgbaar in De Rijp, het plaatsje waar dit gebeuren plaatsvind. Dat hebben we gemerkt bij de stamtafelrijdag. Nee, dan kun je beter slotracen, zoals ik doe bij Marc, dat is culinair van hoger niveau!