Na de treinrit stelt Erik voor naar Luzern te gaan om het kopstation te bekijken.
Daar heb ik eerst niet zo'n zin in, drukke steden met een teveel aan mensen trekken me doorgaans niet zo.
Maar in Luzern is een kopstation met misschien een re 460 en er is een fotogenieke brug.
Dus rijden we naar Luzern waar het inderdaad veel drukker is dan verwacht
en waar we bijna een uur rond rijden voor we de auto in een parkeergarage kwijt kunnen.
Die drukte heeft een oorzaak, er is een festival in Luzern.
Onderdeel daarvan is een fietstocht, wat de vele rode stoplichten (een beetje) verklaart.
Ook zonder festival is Luzern druk,
de brug en het autovrije winkelcentrum is ook vol met mensen.
En dan zijn meeste winkels nog wel gesloten omdat het zondag is.
We maken een leuke wandeling door het centrum,
gaan uiteraard over de brug en slaan natuurlijk het station niet over!
Ook in Zwitserland is het treinstellen wat de (Zwitserse) klok slaat,
het kost moeite een locomotief te spotten.
Gelukkig heeft ons bezoek een happy end
als we een re 460 voor een intercity zien staan.
De treinenkenner ziet natuurlijk direct
dat het om een Italiaans design van Pinninfarina gaat
en de lok er gewoon heel flitsend snel uit ziet.
Dat doet trouwens de Italiaanse Trenitalia ETR610 ook,
een trein dia langs Flüelen via de nieuwe Gotthard basistunnel via Bellinzona naar Italië rijdt.
Hachelijk?
4 opmerkingen:
Erik
Het was een leuke afwisseling na de Gotthard onder stralende zon met een culinair verantwoord ijsje.
@Erik: sinds het weblog op dieet is plaats ik minder etenswaren, ook al was het een heerlijk ijsje!
Ahum, Luzern is een mooie stad, al moet ik zeggen dat ik ongeveer dezelfde foto van die brug heb. Maar om daar voor een RE460 naar toe te gaan vind ik wat ver gaan. Trouwens het valt me een beetje tegen dat ontwerp.
Een reactie posten