vrijdag 21 april 2006

In ter confessioneel

Met het risico dat ik een keer wel iets zinnigs plaats: de kindertjes zitten op interconfessioneel onderwijs. Ja, ik zou niet weten wat dat inhoud, maar ze zitten er wel op / mee. Men (op school) verwacht dan iets meer participatie van de ouders dan bij openbaar onderwijs. Mee met excursies, schoonmaken, sportevenementen, je kunt er hier regelmatig over lezen (of snel voorbij scrollen). Vandaag was de laatste dag van het 'landen'project. Dan worden de ouders (en grootouders) uitgenodigd en wordt verwacht dat deze enige belangstelling tonen. Zo stonden we dus om 13.30 bij de school om de knutselactiviteiten te bewonderen. Omdat alle kindertjes het natuurlijk leuk vinden dat die paar ouders (en grootouders) die op komen dagen enige interesse tonen heb ik dus alle kunstwerkjes bestudeerd. Gelukkig zijn er toch ook altijd kindertjes met smaak. Met, hoe zal ik het noemen, gevoel voor detail. Inzicht. Gewoon verstand van zaken. Het werd me niet gevraagd, maar die bouwwerkjes zou ik graag met een 10 waarderen. Neeeee, niet omdat het een bouwwerkje van Lisanne betrof. Want Lisanne heeft het hier afgebeelde kunstwerk niet gebouwd (ja, weer een jaar geen zakgeld). Wat was er dan wel de moeite waard (en NIET door Lisanne gemaakt)?



Een trein!

Geen opmerkingen: