zaterdag 7 oktober 2006

Hoe is het gekomen?

In de Veronica gids staan regelmatig lieden met een weblog, waar ze dan iets over vertellen. Laat ik zo'n weblog eens bezoeken, dacht ik een twee, drie weken terug. Het was het weblog van Sillycrazyme. http://sillycrazyme.web-log.nl/
En nu plaatst ze een verhaal over de nieuwswaarde van de weblogs in Nederland: "Reacties in de comments zijn uiteraard welkom, maar nog leuker zou zijn als u deze week eens een mooie uiteenzetting zou plaatsen op uw eigen weblog, precies waarom u weblogt en wat volgens u de toegevoegde waarde is van uw weblog en weblogs in het algemeen. " Natuurlijk heb ik hier een mening over (ik heb overal een mening over). Het Frank103 weblog is ontstaan na een bezoek aan het Klikogreen weblog (niet geheel toevallig plaats ik hier dus de nieuwe groene Aston Martin van John uut Z) in augustus 2005. Zoiets van: het is gratis en ik kan foto's vanaf m'n weblog deeplinken op slottrack en , niet onbelangrijk, het is gratis. En ik kan ook iets over racebaanauto's schrijven. Dat laatste lukte ongeveer een week, daarna waren de onderwerpen op. En dan? Stoppen? Zoals Remco Schuilnaamolifant die niet verder kwam dan het aanmaken van een weblog. Of Speedy John die het na een paar berichten voor gezien hield?
Nee, het bloggen werd een hobby, een dagelijks tijdverdrijf, in de vorm van een soort van dagboek waarbij vooral serieuze teksten en diepzinnige foto's geplaatst worden. Waarmee, tot m'n verbazing, een vaste groep bezoekers bereikt wordt, die veelal om de paar dagen deze teksten bestuderen. En dat is hachelijk! En verder? Meeste webloggen bestaan uit lappen met afschuwelijke teksten, gekopieerde nieuwsberichten of teksten van liedjes. GAAAP. En een nieuwswaarde hebben de meeste webloggen natuurlijk helemaal niet. Dus: was de vraag ook alweer? Posted by Picasa

1 opmerking:

JeeWee zei

Het is goed te lezen, dat je het bloggen niet voor de lezers doet!