woensdag 27 december 2006

Over de Zaanse Schans

Zowel Jack als GastheerG gaven deze week in een mailtje aan de foto-expeditie naar de Zaanse Schans nog niet vergeten te zijn. Welliswaar een activiteit voor 2007, maar niet vergeten. Ik ben vandaag even wezen kijken of de Zaanse Schans er nog is. Je weet hoe dat gaat, een projectontwikkelaar bedenkt een nieuw plan voor wat leuke koopflats en ziet dan een stukje grond met enkele prehistorische bouwvallen, waar zich opvallend veel allochtonen ophouden (allochtonen in de zin van: bezitten geen Nederlands paspoort. Op de Zaanse Schans zelf noemen ze deze lieden: toeristen. Niet te verwarren met terroristen, die in voorkomende gevallen dan weer wel in bezit van een Nederlands paspoort zijn....). Maar het zag er nog precies zo uit als de vorige keer dat ik hier was. Zelfde kleur groen zalikmaarzeggen. Heren, als ervaren fotosjoppers kunnen jullie vast een leuk blauw luchtje achter deze grauwe sluier fabriceren. En het koffiehuis vraagt ook om een bezoek! Posted by Picasa

6 opmerkingen:

Jacko zei

Frank, ik ben geen ervaren sjopper en een lucht uit de ene foto in een andere foto sjoppen kan ik niet maar wil ik ook niet....

Een foto moet in basis al goed zijn anders wrdt het helemaal niks. Mijn mening.....

Labradoedel zei

Mooie foto's Frank, ondanks het druilerige (maar wel echt hollandse-) weer.

Anoniem zei

Met voorgaande sprekers eens. En wat er is tegen ook eens een keer een weergave te geven die niet zo cliche is.

Mocht je toch erg graag Zaanse Schans plaatjes met luchten willen hebben. Ik stuur je er een paar per e-mail vanavond. Helaas was het wel "clicheweer" toen ik er een keertje was....

Kliko Green zei

HAHAHA...tsja.. lastig belichten he, dat nederlands pet weer. Vrijwel altijd een uitgebeten witte lucht! (geldt ook voor duitsland trouwens... Zollverein is een schitterende fotolokatie voor de volgende keer heren!! Ik ga mee als het daar een keer niet regend!)
En ja... niet aan shoppen dus. Maar anders fotograferen dan maar. En dan nog... zal het waarschijnlijk niet echt lukken!
En gebruik een statief... langere sluitertijd, f 22 ofzo.. enzo... is het beste voor landschap en architectuur fotografie...

Verder hou ik m'n mond... ik zit nog in opleiding! ;-)

Anoniem zei

Gebruik van een statief is altijd een goed advies, waar het maar kan, allen die langere sluitertijden voor landschapsfotografie, daar moet je mee oppassen - tenzij je beweging in de bomen wilt hebben. (Je brengt me op een idee nog niet, moet ik eens proberen)
Over bomen gesproken ...dat moeten we eens doen, niet alleen over slotracen, maar ook over fotografie. Ik ben al 36 jaar, w.v. 30 beroepshalve met fotografie bezig. Het mooie is dat je in die fotografie zoveel kanten op kunt. Ik ben in ieder geval blij dat er in het slotracewereldje waardering voor dit vak is EN er kwaliteit is te zien (b.v. GastheerG - zucht.

Gerard van Dongen zei

Ik zeg altijd maar een dag niet gefotografeert is een dag niet geleefd. En met blauwe luchtjes kan iedereen mooie foto´s maken.
En Frank we gaan het gewoon met Jack een nog een keer overdoen!