vrijdag 29 december 2006

Racen bij MJ, deel 1

Enige tijd terug (voor de pietlut: 9 december 2006) stond er op de site van Henk -rijdt alle tijden aan Gort - Twentetrack (en ook op die van MJ) een oproep: of Tukkers zich wilden melden voor een racebaandinges. Al komen we niet uit die buurt, ik heb gemakshalve Ronald Muis, John uut Z en mijzelf aangemeld. Een datum in januari 2007 is geprikt (met soep!!). MJ, wel uit die buurt, en ook van de partij in januari 2007, gaf aan dat zijn racebaan in de kerstvakantie 2006 ook beschikbaar zou zijn voor een racebaandinges. Vanavond dus (inmiddels gisteravond)! Om 17.45 stapte ik dus in de auto om John uut Z op te halen, die echter een typische geval van 'blij met het openbaar vervoer' had. Toen hij er om 18.15 nog niet was (hij was dan ook ERG blij met het openbaar vervoer) ben ik doorgereden richting A waar Ronald al stond te wachten (inmiddels ook erg blij). Dan over de mistige A1 tot afrit 26, einde afrit linksaf en verderop rechts om dankzij fietsbordjes en paddestoelen het landelijk gelegen H. te bereiken (als bewijs plaats ik natuurlijk een foto). En stonden we om 19.52 bij de familie J. voor de deur. Koffie met appeltaart (klein stukje want de kerstkilo's moeten er af) en dan de -verwarmde- garage in waar het circuit al ligt te wachten. Voor de techneuten: het is een 4-sporige Fleischmann baan die in 3 delen uiteengehaald kan worden en vervolgens tegen de muur weggezet kan worden. Dan racen, 4 heats van 75 ronden (ieder moet 75 rondjes rijden per baanvak), na heat 4 telt de computer de gereden tijd per heat op en degene die het minste tijd in totaal heeft besteed heeft dus het minst lang kunnen genieten van de baan en is op papier dan wel eerste geworden maar feitelijk laatste! Zo ben ik dus eerste (ehhh, laatste?) geworden. Ik heb dus het langst kunnen genieten! Vader WJ en MJ hebben zich de hele avond opgeofferd en hebben baancommisaris gespeeld, Robbert G was eerste geworden, Henk tweede en Ronald derde. Nog wat consumpties en enkele fotomomenten en het is 24.00 en tijd om naar huis te gaan! Ronald springt bij A. weer uit de auto en zelf ben ik na 310 mistige kilometers om 02.00 weer thuis. Het was wat mij betreft een geslaagde avond! Vanzelfsprekend zijn er nog meer foto's en hachelijke teksten te vinden op de webloggen van MJ en Henk Twentetrack en zal ik hier ook nog een tweede deel plaatsen.
Sorry: blogger problemen, het lukt me niet om foto's te plaatsen. Ik heb een vervolg, deel 2, aangemaakt, maar ook daar heb ik last van een blogger storing. Deel 3 komt eraan!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vroeg uit mijn nest om lekker de eerste te zijn, maar nee hoor...

Wat is ie mooi geworden, die nachtplaat!!!

Andere plaatjes (alleen het bordje Haarle) zijn kruisjes bij mij. Ben benieuwd naar deel 2.

(Oh ja, 't is Robbert)

Kliko Green zei

Apeldoorn is een stuk dichterbij!

Kliko Green zei

Bij Haarle bedoel ik dan!

Gerard van Dongen zei

Gaaf plaatje van die baan!

Is Robbert G trouwens familie van Gastheer G.

Lijk wel of het over criminelen gaat!

FRANK103 zei

Gaat het ook, bij snelheidsovertredingen gaat het al snel om een misdrijf met bijbehorend strafblad en met de titel crimineel!
Maar ik geloof niet dat Robbert G. familie van je is! Ik verwijs gemakshalve even naar twentetrack.
En dat plaatje van de baan is uit de hand, tijdopname 6 seconden! Gelukkig valt het nog mee met Parkinson.

Anoniem zei

Die foto hier boven die met het statief is genomen is niet scherper. Hele vaste hand, petje af.

Anoniem zei

Nog een verslag van dit special event, zie:

http://twenttrack.blogspot.com/

Angelique1966 zei

heel vervelens is blogger soms met uploaden van foto's. Ik ben er inmiddels wel achter dat je eerst moet beginnen met het uploaden van foto's en dan pas tekst moet typen. Als je eerst gaat schrijven en dan foto's uploaden, dan weigert hij verdacht vaak.
Ik weet niet hoe jij het doet, maar wellicht is dit een tip?