vrijdag 29 december 2006

Racen bij MJ, deel 2

Ik krijg deel 1 niet meer zoals ik het wil. Een tweede poging dan. Al die twijfelachtige foto's die ik jullie niet wil onthouden. Ik ben zelfs diverse malen gebeld door een goede persoonlijke vriend (uit V) van Henk! Die natuurlijk diverse tips voor me had over bloggen in het algemeen en Frank103-webloggen in het bijzonder. Gastheer G vroeg zich af of Robbert G een (nog onbekend) familielid van hem is? Ik kan daaraan direct toevoegen dat Henk en Robbert dit graag eens met hem willen bespreken en direct ook de Col du DARC onveilig maken. Waarbij ik nu al inschat dat Henk (Nikon, Canon en nog veel meer camera's in bezit gehad) en Gastheer G (NIKON!!) het waarschijnlijk over fotografie gaan hebben. Maar goed, ik bemoei met daar verder NIET mee, dat is me veel te hachelijk! De belabberde foto's op dit weblog worden voor een belangrijk deel gecreëerd met een Minolta spiegelreflex, waarop menig bezoeker zich toch laat ontvallen dat het een KUNST is om met zo'n goede camera zulke belabberde plaatjes te schieten. Zowel van Jacko il Slippero als van Henk G (zie die foto van man met Canon) krijg ik (verbeterde) foto's gemaild, en zelfs Ronald Muis heeft me vandaag een fotootje van gisteravond gestuurd. Zomaar? Nou, er reed een auto voor ons met een nieuw bedrijfskenteken, 00VBB9, en die heeft Ronald fijn geflitst. Onverklaarbaar, maar daarna ging de bestuurder keurig 120 rijden. Bij het vorige bericht stond MJ-track met tijdopname 6 seconden uit de hand. Puur onder druk van moeder J. heb ik ook een paar opnamen met statief gemaakt (tijdopname 15 seconden). Dat deze het niveau van dit weblog omhoog kan halen is vervelend, maar ik begin 2007 gewoon weer met echt afschuwelijk slechte foto's! Deel 2 werkt ook niet zoals het moet. Een deel 3 komt eraan!

4 opmerkingen:

Angelique1966 zei

wat is dat ding nu dat aan de zijkant van dat fototoestel zit?

FRANK103 zei

dat 'ding' is Henk.

Ik geloof niet dat jij en Henk vrienden gaan worden!

Anoniem zei

Goeie...ik heb 5 minuten in een deuk gelegen. Deze houden we er beslist in!

Angelique: het ding dat jij vermoedelijk bedoeld is een verbouwde Metz flitsbeugel. Ik had een deel van de avond met een Metz flitser op de camera gewerkt en die is er op deze foto af. (Mocht je bijzonder geinteresseerd zijn, en mocht Frank het niet al weten, dan wil ik het je met alle plezier (dit beroepsgeheim) uitleggen - in dat geval, stuur me even een e-mailtje.

Angelique1966 zei

he frank, je ziet, Henk kon lachen om je grap, maar ik heb toch geen verkeerde snaar geraakt. Gewoon een oplettende blogbezoeker die aan een camera iets ziet zitten dat er anders uit ziet. En dat heeft Henk meteen feilloos door.

@Henk: ik dacht dat ik iets van een uitgeschoven mobieltje zag zitten, maar nu je zegt dat het een verbouwde flitsbeugel is, zie ik het meteen. Hij zit aan de onderkant van de camera bevestigd, en dat zal handiger zijn dan een kabeltje met de flitser er aan die je dan weer vast moet houden of op een ander statief moet bevestigen....
Handige uitvinding.