maandag 26 februari 2007

De Ninco Ferrari 360 deel 2

Gisteravond was het tijd om de Ninco Ferrari 360 te tunen. Die inbussleutel dan van 1,27 mm? Die mocht ik van John uut Z lenen. Natuurlijk plaats ik ook de foto vóór verbouwing. De foto na verbouwing. De tandwielen. Is alles nu naar wens? NEE! De nieuwe wielen passen niet lekker in de wielkasten. Het 'slotje' waarmee je de speling op de achteras regelt zat niet in het zakje bij het tandwiel. Tezamen zorgt dit ervoor dat de achteras vrij tot behoorlijk waardeloos in elkaar zit. De spoorbreedte achter is ook opvallend kleiner dan op de vooras. Mijn conclusie tot op heden is dat een verbouwing met Ninco prorace (mijn Ninco Megane) tot een beter resultaat leidt.
(Voor de liefhebber: tips van John en alle foto's plaats ik op het Frank-103 wagenpark weblog)

12 opmerkingen:

Firefighter zei

Ik ben wel benieuwd hoe het ding verder gaat presteren. Wij hebben er ook 1 staan, dus mischien worden we er nog wijzer van.

FRANK103 zei

In de originele staat is hij vergelijkbaar met een NSX. Korte snelle auto. Ik heb nu de neus voorzien van extra gewicht, beter banden en tandwielen. Eerste serieuze testgelegenheid is donderdag 8 maart. Voor die tijd ga ik overleggen met John wat ik aan de achteras kan doen en de motor laten inlopen. informatie!

John zei

Voor je achterwielspoorbreedteprobleem (3x woordwaarde bij Scrabble en je bent binnen) heb ik de oplossing hier liggen. Een busje met inbusschroefje, zeg maar zo iets als dat rode Ninco ding dat om de as klemt maar dan van aluminium en makkelijk verstelbaar.
Lopen de achterbanden niet aan als je de wielen verder naar buiten zet? Die NSR banden zijn vrij dik.

FRANK103 zei

Hoi John,

ja, dat slotje ontbreekt. Had wel in het zakje met het tandwiel moeten zitten?
Probleem 2 is dat inderdaad de banden gaan aanlopen. Of de wielkasten groter maken of de banden schuren?

John zei

Bij NSR krijg je een afstandsbusje dat tussen het achterwiel en het lager komt te zitten. Dat zit alleen in de conversiekits die ze verkopen, niet bij losse tandwielen. Slot.it en MB Slot maken aluminium busjes met een inbusschroefje. Dat vind ik een iets mooier systeem, het is wat steviger en je hoeft niet allerlei verschillende diktes te hebben om de goede spoorbreedte te krijgen.
Ik zou die banden gaan schuren. Daar gaat de auto wat lager van liggen en dat kan helemaal geen kwaad. Als er iets met schuren mis gaat zou ik dat liever met banden hebben dan met een carrosserie. ;-)

FRANK103 zei

Ik denk zelf aan het monteren van andere velgen en banden. En een slotje halen. Ik kan er ook voor kiezen een andere auto te tunen dan deze Ferrari. Een NSX (de autobacs?) of mijn Spirit?
De kap van de ferrari 'verbouwen' ga ik niet doen.

FRANK103 zei

Ik denk zelf aan het monteren van andere velgen en banden. En een slotje halen. Ik kan er ook voor kiezen een andere auto te tunen dan deze Ferrari. Een NSX (de autobacs?) of mijn Spirit?
De kap van de ferrari 'verbouwen' ga ik niet doen.

Anoniem zei

Je moet er behoorlijk technisch voor zijn, niks voor mij.

John zei

Je redt het al met andere banden. Slot.it P4 in 20x12 past goed, die heb ik er ook onder zitten.

sebas zei

bedoel je met het slotje een stopper?

En die renault is ook door mij in mekaar gezet hé dus ja :P

sebas zei

en als dat zo is dat een slotje een stopper is dan heb je dat ook helemaal niet nodig want hij zit door de lagers en het tandwiel al vast. Ik heb bij mijn mosler ook geen stopper

John zei

Het linker achterwiel komt iets te ver naar binnen te staan als je hem tegen het lager aan zet. Er moet dus een busje tussen dat wiel en het lager of anders een stoppertje aan de andere kant.
Die Mégane kan het nog niet winnen van de mijne. ;)