zaterdag 17 februari 2007

Racen bij Schoonderbeek

Vanavond zijn we wezen racen bij Schoonderbeek in Hillegom. Hoe komt dat nu? Bij de Slottrack dag bij het Kasje sprak ik Sebas (Sebastian voor familie en vrienden) die elke week bij Schoonderbeek racet. En daar ook regelmatig 'reclame' voor maakt. Ach, en Schoonderbeek heeft ook de Ninco Ferrari F50 en 360 voor een leuke prijs staan. En buiten schijnt het zonnetje, leuk vliegtuigen spotten op Schiphol (ja, daar ga ik minstens 2 berichten aan wijden!). Om 16.30 zijn we dus aanbeland bij Schoonderbeek in Hillegom (heb ik nu al vaak genoeg Schoonderbeek genoemd??) en wat noodzakelijke aankopen gedaan (360 en lading NSR) als Sebastian binnen komt lopen. Om een onverklaarbare reden wil Sebastian hier WEL genoemd worden. Diverse therapeuten hebben al gebeld en overwegen een dwangopname. Ondanks de aangekondigde GT race gaat men toch Megane racen. Die heb ik bij me. Deskundig wordt mijn geheel standaard Megane bekeken, meewarig wordt met de hoofden geschud en wijst men me de McDonalds, 50 meter verderop in de straat. Of? Of die magneet eruit. Lood erin. Motorontstoorspoel eruit en langere soepele NSR bedrading erin. Ninco Prorace velgen, tandwielen en Slot it banden. Speciale schroeven achter. En de speling op de vooras eruit halen. Sebastian (wil hier nog steeds genoemd worden) is er zeker een half uur mee bezig! Dan de baan op. En dat rijdt als een tierelier! Heerlijk een uurtje? rondjes rijden om rond 20.15 huiswaarts te gaan. Eerst nog even langs de McDonalds (ja, alleen om te kijken of ze wel een big tasty verkopen) en dan naar huis. 233 foto's. Hoeveel? Ja, vliegtuig spotten is een gave. Gelukkig heb ik ook een paar foto's van Schoonderbeek voor jullie! JeeWee: het is een 4-sporige Ninco baan die omgebouwd gaat worden naar Ninco digitaal. Wil je zelf eens kijken: zaterdag na sluitingstijd (17.00) tot 20.00. En laat de magneten thuis.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is ook een manier om de dag om te krijgen.
Naar de mc ga ik nooit, niet te vreten en niet mijn stijl.

John zei

Heb je ook foto's van je Mégane? Ik ben benieuwd hoe die er nu uitziet, van binnen en buiten. :)

FRANK103 zei

@Rene Smurf: eens, maar de snelheid waarmee je voer voor je neus krijgt is de belangrijkste factor!

@John: die heb ik nog niet, de auto is nu erg vies (slijpsel van de banden en een teveel aan olie). Maar komt wel! Veel indrukwekkender is de berg NSR die ik ga inbouwen in de Ferrari 360. En ook veel kostbaarder! De Megane koste 37,22 euro aan tuningzooi en de Ferrari 50 euro!

John zei

Als je dan toch bezig bent, maak dan ook wat foto's van die berg. Ik word steeds nieuwsgieriger.

HenkG zei

Zeg uuh, we kunnen niet hebben dat je te snel wordt hoor.
Kan je ook even specificeren welke Ninco typenummers er op die Megane gezet zijn? Dan bestel ik die ook en kan ik tenminste ook nog even een beetje meedoen.

Anoniem zei

@Henk: ga naar de kast met Ninco prorace.......
En als banden de mega grip, ingesmeerd met Jack the Gripper...

John zei

Jack the Gripper is prima spul en zoals meer dingen die perfect werken (tetra ethyl lood in benzine en asbest als brandbeveiliging) heel slecht voor de gezondheid. Voor Wijnand was het genoeg reden om het niet te verkopen ondanks de vraag die er naar was.

@Henk
Als je alles Ninco Prorace wilt hebben: tandwielen 80215, lagers 80421,assen 80423, achterwielen 80722, voorwielen 80719. Gewoon de standaard voorbanden gebruiken en insmeren met nagellak, als je Prorace achterbanden wilt is dat nummer 80516. Voorbanden eventueel 80518. De Prorace schoen zonder veertje (80111) scheelt ook weer een beetje, die is wat langer en dieper dan de standaard sleperschoen. En natuurlijk nog schroeven 80906 waarmee je de kap vrij kunt laten bewegen.
Voordat we hier helemaal ontsporen: artikelnummers van NSR, Slot.it en MB Slot spullen kan ik je via email sturen als je wilt. :)

@Frank
Mega grip banden? In het stukje noem je ze Slot.it, zijn het niet per ongeluk P4s? Ik wil voelen (famous last words voordat ik een lel van een mooie dame krijg).

HenkG zei

John, hardstikke bedankt voor het uitzoeken en intypen - scheelt Frank weer een hoop werk. Die andere spullen zie ik later wel, maar bedankt voor je aanbod.

JeeWee zei

103, ik ben benieuwd. Ik ga zeker eens kijken. Die naam Schoonderbeek ben ik wel duizend keer tegengekomen op SLottrack...