donderdag 29 maart 2007

Op excursie

Alweer, zal de regelmatige bezoeker zich hier afvragen? Ja! En ik bespaar jullie het slaapverwekkende verhaal niet! Dinsdag was ik vrij (ik heb veel vrije dagen), en moest de kleinste (Elise), die hier uiteraard NIET genoemd wil worden, voor de schoolfoto naar school brengen (ze is inderdaad nog 3, maar moet 'oefenen'). Dat oefenen is iedere donderdagochtend. Loop ik door de schoolgang, schiet juf Ursulien mij aan: "ga je donderdag mee?". Uhhhhh, waarnaartoe, ik weet van niets? "Klas 1A gaat naar het Spoorwegmuseum". De werkgever is dinsdag niet snel gebeld (ga ik niet uitleggen, maar we zijn moeilijk bereikbaar per telefoon) maar om woensdagmorgen 09.00 is de vrije dag doorgegeven (Megma bedankt!). Is er overigens nog iemand dit aan het lezen? Dus gingen we vanmorgen (klas 1A en begeleiders) met de bus naar Utrecht, naar het Spoorwegmuseum. Dolle boel! Gelukkig was er 1 begeleider per 2 kindertjes (feitelijk 2 begeleiders op 4 kindertjes), maar er was ook een 10-uurtje, een 12-uurtje en de buschauffeur wilde om 13.00 al weer terug richting school. Niet heel veel gezien dus, en aangezien Elise van 09.00 tot 14.00 minimaal 2 vingers van mijn hand constant heeft vastgehouden (ze vindt het eng) heb ik niet veel foto's kunnen maken. Oké, iets van 150. Maar dat is niet veel voor een Spoorwegmuseum......
(Merendeel van de foto's zijn van kindertjes en dus niet geschikt voor dit weblog. John uut Z: groetjes van schoonzus Simone!)

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Het gaat tenslotte om een indruk.
Je werd wel heel erg laat ingelicht, zoiets moet je maanden van te voren weten, al was het alleen al om de voorpret!

Angelique1966 zei

de moeder in de bus, van achteren gefotografeerd, maar ik denk dat ik haar herken: EINDELIJK mag ze met de bus mee...wat zal die gelukkig zijn geweest?

Angelique1966 zei

nou ja, van achteren, laten we zeggen bijna van achteren.

FRANK103 zei

Ach, ik denk dat verder niemand haar herkent....

Maar ze was inderdaad heel blij. Levert je verder geen punten op!

@René: meeste excursies worden heel ad hoc georganiseerd. Slechts incidenteel weet ik het meer dan een maand vantevoren. Maar de lol is er wat mij betreft niet minder om!

Anoniem zei

nee, ze zal hooguit zichzelf herkennen, als ze dit blog al weet te vinden.

FRANK103 zei

Ik vind het al bijzonder knap dat jij haar herkent....

De kans dat ze dit weblog bezoekt schat ik in op precies 0,00%

Angelique1966 zei

ach ja, ik sta volgens mij nog steeds bovenaan met wie-is-ut...

heb je overigens weer je gezellige Frank103-pet opgezet in de bus? Dan zullen de kindertjes die dag niet gauw vergeten...ik denk nu aan Duitsland 2005 in de winkel met Diddlzooi op weg naar Nederland waar je heerlijk op zijn Frank103's was.

Angelique1966 zei

maar even voor de zekerheid, het is F's moeder, toch?
Was ze naderhand weer haar fietsleutel kwijt, of had ze haar man thuisgelaten?

Angelique1966 zei

oh ja, en het doorsturen van een link is ZO gebeurd.

Anoniem zei

Treintjes kijken is altijd leuk.

HenkG zei

Schitterend laag niveau weer, vooral die plee, nee, het is toch een wc.

Krijgen we nog iets meer van die 150 foto's te zien? Of is het niveau daarvan te hoog?

FRANK103 zei

Het is inderdaad de moeder van F.
En die plee is heel mooi, authentiek.
Op de overige foto's staan minderjarigen waarvan ik niet weet of de ouders het goed vinden dat hun kroost op dit ranzige weblog te zien is. Die foto's plaats ik dus niet. Het blijft dus bij deze exemplaren. Oké, ik plaats er nog een paar. Puur voor de dalende lijn dan!

Angelique1966 zei

je kunt die gezichten tot pimpen?

Anoniem zei

Ik zag 'haar' vanmiddag bij de super......bijna had ik het gezegd....maar net op tijd ingeslikt....goed he?