zaterdag 28 april 2007

Dak bedekkers

Schoonzus Jacqueline heeft ergens een tuinhuisje gekocht waarvan het dak iets te wensen over liet. Iets. Het was lek. Dus heeft Marco een plaats watervast verlijmd multiplex van 70 euro gekocht. Klaar is Kees dacht Marco. Nou, Kees was misschien klaar, maar Marco niet. Aan de onderzijde van het dak de oude plaat verwijderen (was niet watervast), wel, dat kan je (ik bedoel hier echt iedereen) vergeten! Dat moet van de bovenkant. Maar denken de technisch geschoolde weblogbezoekers: daar zit toch van die grijze rommel? Dat klopt! En die moet dus eerst verwijderd worden voordat die plaat watervast verlijmde multiplex bevestigd kan worden! EN daarna moet er opnieuw grijze rommel gemonteerd worden. So far so good, zal je denken. Ik bedoel: Gouden gids pakken en iemand bellen. Maar nee, ze zocht het in familiekringen. Oeps, hoor ik je denken. Ze zal toch niet.....

Maar dat deed ze dus wel. Frank 103 vragen is om problemen vragen zullen de meeste bezoekers hier direct denken. Dan nog niet eens omdat ik eenieder zo smaakvol mogelijk heb gekiekt (ik bespaar jullie die foto's). Niet eens om de oranje mergpijpjes. Het zijn de 2 linkerhanden. Opnieuw bespaar ik jullie van de gevolgen daarvan de foto's. Maar dat het dak vanvond niet waterdicht is, ondanks die plaat watervast verlijmd multiplex, dat zal duidelijk zijn. Had iemand al hier het woord hachelijk gebruikt?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Daar moet even een vakman bijkomen, daar zijn ze voor trouwens.

Anoniem zei

Die trap staat niet geplaatst zoals de arbo-wet voorschrijft. Als daar maar geen kamer vragen over gesteld worden...

Anoniem zei

ik vind dat die oranje mergpijpjes ook niet Arbotechnischejuist zijn gekiekt.

Anoniem zei

Als het een stille troost is die mergpijpjes zien er donders lekker uit! (dus ehh, als u even een doosje zou willen sturen, wellicht met wat stroopwafels on the side, en hier en daar wat bevroren kroketjes en loempia's??? ;-) )

FRANK103 zei

De mergpijpjes waren helaas minder smakelijk dan ze eruit zien. Maar ik heb uiteraard er wel genoeg van geproefd!