vrijdag 24 augustus 2007

Racen bij Steffer, deel 3

Zit je broek te strak
Kan je jasje niet meer dicht (als ik het nou zo probeer?)
Zijn je dijen veel te dik,
heb je 'n te dik gezicht
Zit je buik in de weg
moet iedereen voor jou opzij
Zijn je wangen veel te vet, lijk je net een postpakket
dan moet ook jij
Op dieet, op een vermageringsdieet
in plaats van chocola eet je komkommertjes en sla
op dieet, op een vermageringsdieet
en in een paar dagen tijd
ben je centimeters kwijt


Op maandag geen we trimmen
en op dinsdag naar het strand
om de hele dag te sporten
en te rennen in het zand.

op woensdag gaan we dansen


en 's avonds een tennispartij (15-0!!)
en we eten tussendoor alleen maar sla, domoor
want jij bent ...


Op dieet, op een vermageringsdieet

in plaats van chocola eet je komkommertjes en sla
op dieet, op een vermageringsdieet
en in een paar dagen tijd
ben je centimeters kwijt
Ik word gek, ik word niet goed !
Ik wil patat, een bamirol !
Nee Ernst, pas op, niet doen,
O Ernst hou het vol !
Die kroket, die ruikt zo lekker en die kipsate
of zo'n reepje chocola en die kaassouffle !
NEE !!! Denk aan je...

Dieet, op een vermageringsdieet
in plaats van chocola eet je komkommertjes en sla
op dieet, op een vermageringsdieet
en in een paar dagen tijd ben je centimeters kwijt

Je moet nog even zwemmen
van 's morgens tot 's avonds laat
fijn wat baantjes trekken,
je weet wel hoe dat gaat
Je zit heel sneu te kijken
als ik patatjes bestel
je zou het zelf wel willen,
maar je weet toch wel, jij bent op ....
Op dieet, op een vermageringsdieet
in plaats van chocola eet je komkommertjes en sla
op dieet, op een vermageringsdieet
en in een paar dagen tijd ben je centimeters kwijt

Tekst en zang: Ernst en Bobbie, op dieet.

Sport, topsport.

Voor beheersing van het lichaamsgewicht moet eigenlijk eenieder aan sport doen. Iedere sport is goed, mits er gepaste lichaamsbeweging plaats vindt. Bij het uitoefenen van de gekozen sport moet dan rekening gehouden worden met de fysieke mogelijkheden van de sporter om een overbelasting van spieren en gewrichten te voorkomen.

In dit kader, het voorkomen van een overgewicht, voorkomen is immers gemakkelijker dan genezen, zijn John uut Z en ik gisteravond wezen sporten. Bij Stef'R. Met Stef'R en Terry. De exacte sportomstandigheden ga ik hier niet beschrijven, ik volsta met het noemen van de hoge temperatuur van de ruimte, die door de aanwezige ventilatie moeilijk tot aanvaardbare hoogte gekoeld kon worden.

Wat voor sport ging het om? Autosport! Autoracen. Modelautoracen. Schaalmodelautoracen. En dit dan op hoog niveau (op zolder, ongeveer 6 meter boven de grond). Ik ga hier niet de activiteiten en truc's noemen die ik heb ingezet om de tegenstanders uit hun concentratie te halen. Dat doet Stef'R namelijk al uitgebreid op zijn weblog. Ik zeg alleen dat het verschil steeds kleiner wordt met de nummer 1, Stef'R. Zelfs met een gelijkwaardige auto! Het verschil tussen een 2e en 3e plaats wordt veroorzaakt door de betere banden die Terry onder zijn bolide heeft gemonteerd. Die betere banden meen ik te kunnen compenseren. Dat gaat misschien ten laste van mijn gewicht, de link met de hiervoor genoemde songtekst van Ernst en Bobbie.
Die compensatie gaat bestaan uit een streng dieet van uiensoep met hachee, bruine bonen als toetje, zodat bij een volgende raceavond bij Stef'R het zeker gedaan zal zijn met de concentratie van de tegenstanders.
Jullie gaan er hier over lezen!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Chips en bier... dat is toch doping gebruiken?

FRANK103 zei

Absoluut!

Anoniem zei

Ja, maar ehm.

Als je je gezond voelt is het wel oke, lijkt me.

Anoniem zei

volgens mij is bier en chps gewoon gezond en valt het volledig binnen de schijf van 5: bier bestaat uit graan en water: water is goed voor elk, 2 liter per dag: graan valt binnen de schijf.
Chips is gewoon niets meer dan aardappel, ok dat valt er binnen en de vetten zijn goed want zonder vetten kun je ook niet.
kortom: lang leven de chips en de bier.
En dat gedicht van Ernst en Bobbië? Tranen skieten uit mijn oren!