zaterdag 24 november 2007

Racen bij MTRC

Donderdagavond was weer de raceavond. Dit keer had ik weer de camera mee, maar nu John uut Z is overgestapt naar Schoonderbeek, waar men ook op de donderdagavond een raceavond heeft, zijn er minder boeiende plaatjes te schieten. John is groot-afnemer van mooie auto's, en had dus regelmatig bijzondere autootjes mee. Voorzien van het betere tuningwerk ook nog! Maar die krijg je hier dus niet meer te zien!

De race deze donderdag was met magneetbakken, en de Scalextric's waren ruim aanwezig. Winnaar was Ron met de Fly Venturi. Hij is nog zeker een uur bezig geweest met een koevoet om zijn auto van de baan te halen, en dat lag heus niet aan de magneet!

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Iemand die dus met een magneet speelt, speelt vals? mag dat wel? Zo maar een vraag van iemand die een hekel heeft aan games en vals spelen... hij is dus uit de club gezet?

Anoniem zei

Alles mag, denk ik.
Vast wel.

PorscheHarry zei

Ik heb nog wel een paar hele mooie Scalextric en Fly Porsches met magneet als je die zou willen fotograferen. Hier mag ik ze nooit gebruiken ;-)

Anoniem zei

vind je het raar p harry als jij rond rijd in mijn huiskamer draaien alle lampen mee waar jij rijdt met somige porsches

FRANK103 zei

De spelregel is: de auto moet zo uit de doos op de baan gezet worden, er mag niets aan veranderd worden. En in de ene auto heeft de fabrikant een zwaardere magneet ingebouwd dan in de andere.
Conclusie: de spelregel is fout. Maar als je de magneetkracht gaat meten (met een soort van weegschaal) dan ga je de clubleden dwingen hun auto te verbouwen, en dat wil de club niet uit angst dat het leden kost. Maar dat de persoon met de auto met de zwaarste magneet altijd wint clubleden gaat kosten lijkt me ook duidelijk.

FRANK103 zei

@ Smurf: nee, niet alles mag dus.

@Harold: bij jou (als de baan ligt) of bij mij?

@Gerard: ruil je Meganes in voor een paar mooie Porsches!

PorscheHarry zei

Ik neem graag een mooie collectie Porsches mee richting wensen hoor, geen probleem :-) Enneh als mijn baan ligt volgt de uitnodiging vanzelf.

PorscheHarry zei

aanvulling:
wensen = westen (te snel getypt)
:-P

Anoniem zei

Maar ik zie toch regelmatig een open gemaakte auto bij je... dus... dat is verboden? Hachelijke zaak...

FRANK103 zei

@Brillie: nee, ik heb meerdere auto's voor meerdere raceklassen, naast de standaardauto's wordt ook gereden met getunede exemplaren. Die zie je hier regelmatig langskomen. Verder zie je gewoon onderhoud (slepers, banden etc).

Anoniem zei

Maar dan komen ze niet meer uit een doos... games spelen is weer een vak, blijkt weer. Als ik dat alles maar goed op geschreven heb ik mijn vierde boek....

FRANK103 zei

Ik geloof niet dat jouw vierde boek erg boeiend wordt als je dit soort spelregels uit gaat leggen.
Maar we wachten in spanning af!